Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › handskar NU!
- 
		handskar NU!Publicerad av walle på 12 november, 2003 vid 07:25Vill ha några BRA handskar nu när det börjar bli kallt… 
 torr eller våt? förböjd? vante/handske?

vad ska jag ha och vart köper jag domhasso svarade 21 år, 11 månader sedan 9 Medlemmar · 17 Svar
- 
			17 Svar
- 
köp fiskehandskar på Biltema för 129:-, det är tjocka neopren, funkar bra för mig 
 /Kalle
- 
dom e ju värdelösa… vill ha RIKTIGA handskar kosta vad det kosta vill  
 Jag såg ett par torrhandskar som var förböjda ”maui magic” tror jag det var för ca 500:- men jag kommer inte i håg på villken sida det var 
 Är det någon som testat dom?
- 
Ehhh KP säljer… JA just det maui magic… har inte fått hem dom där torrhandskarna ännu men dom e på G… //Pan 
 somförhoppningsvisfårettparsånndäringatorrhandskaarsnartfördetärskitkalltivattnetnu!
- 
Bl.a KajTech säljer Maui Magic Dry Gloves. Har dem hemma på lager i M-XL. Dra ett mail till kaj@kajtech.nu om du är intresserad. /Kaj 
- 
Köp Maui Magic dry glove av Henke på Mega Max dom är suveräna, Tunna, Förböjda, Helt Torra men tyvärr kostar dom 495:- provade alla möjliga handskar innan men dessa var dom enda som fungerade helt perfekt. Har dock inte provat Biltemas så funkar dom så är det ju skit billigt! Men dom måste vara helt torra så fort du får vatten på handen och den kommer upp ur vattnet så fryser du direkt. 
- 
 Svar till: 
 Ehhh KP säljer… JA just det maui magic… har inte fått hem dom där torrhandskarna ännu men dom e på G… //Pan 
 somförhoppningsvisfårettparsånndäringatorrhandskaarsnartfördetärskitkalltivattnetnu!
 *********SlingShot 
 KitePower
 ”rider”KitePower.se 
 L-A Surf[/ QUOTE ] 
 det blev fel… jag svaradeju på han som föreslog Biltemas skit  
- 
Svar till: 
 köp fiskehandskar på Biltema för 129:-, det är tjocka neopren, funkar bra för mig 
 /Kalle[/ QUOTE ] riktigt värdelösa     
- 
skit å skit… 
 Jag körde hela vintern ner till +1 i luft å vatten med ett par Biltema utan problem. Tror inte att jag är abnormt kyltålig i händerna eller nåt. Jag har hört andra klaga som har haft mera riktiga kitetorrhandskar.
 Kan nog vara bra att limma igen fiskehålen iofs.
- 
jag har dom redan och tycker inte att dom funkar riktigt, lite taskig passform men det är ju helt klart ett budgetalternativ… 
- 
till mina händer passar de och med ihoplimmade pillhål så funkar det för mig några i vattnet. 
- 
…jag kanske e kräsen, men jag tycker att allt blir roligare om man har riktiga grejor   
- 
Ja har man hostat upp miljonas för kites och brädor så är ju 600 spänn för att behålla känseln i nävarna inget att gnälla om. 
- 
Tänkte bara tillägga att KajTech tar 495 kr för Maui Magic dry glove… så 600 spänn är ju lite onödigt dyrt.  /Kaj(Tech) 
- 
Finns även på http://www.ontopwindsurfing.com 495:- Tänk på att dom är små i storlekarna. Jag är GRYMT nöjd med mina. Paul Team Barbwire 
Logga in för att svara.