Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Har Anders Bringdal slagit speedrekordet?
-
Har Anders Bringdal slagit speedrekordet?
Publicerad av anonym-anvandare på 22 augusti, 2003 vid 20:58Har jag bara fått för mej det eller har Anders Bringdal slagit nytt rekord i speedsurfing eller vad det nu heter? Lite förvirrat det här vore kul att reda ut röran.
dala svarade 22 år, 2 månader sedan 7 Medlemmar · 14 Svar -
14 Svar
-
har sett uppgift att bringdahl
redan 95 seglade 41.xx knop fortare då
eller var inte det officiellt.? -
Ganska stor artikel i tyska SURF (kom igår fredag) med Anders inkl Dunkerbeck, Naish på bild tillsammans på vattnet, när de tillsammans med olika spec segel försöker slå rekordet. Intressanta segel. Påminner lite om vingen (Haywood). Anders ser ut att bära ngn sort viktväst multistor dessutom, brukar de ha, inte sant? Jag tror inte att de vid artikelns skrivning slog ngt rekord men ev att de gjort det senare.
-
Okej, han har ju sagt att han håller på och jagar rekordet så jag trodde han hade slagit världsrekordet i speedsurf eller vad det nu heter, nån som vet vad det heter föresten?
-
OJ! Jag har ju varit inne på sidan massor med gånger, men ”Best of Arinaga” hade jag lyckats missa… Den var ju mycket trevlig att se på! Tack för påpekandet Herr Anonym.
/malun
-
Hmmm… glömde visst att logga på.
Ett tips är dessutom att stänga dörren till kontoret så att man inte blir störd under dom 40 minuter som filmen tar 🙂
-
vart fan hittar du filmen
hittar bara massa reklam text o liknande..:( -
Längst ner till höger på förstasidan finns en ”tv-bild” och jämte den står det ”Best of Arinaga!”.
/malun
-
Är ljudet borta när Jimmy Diaz snackar för alla eller är det bara min media player i Linux som har något fuffens för sig?
-
Nej, det försvinner för mig med. (och jag använder mediaplayern i windows)
/malun
-
Anders Bringdal stellt mit 41.96 Knoten am 22.07.03 einen neuen schwedischen Speed Rekord auf. Detta på den 500 m långa oficiella banan.
Sen försökte de även på en 100 m bana för att se om det gick att komma över 45 knop. Björn lyckades med 46.3 knop och Anders klarade av 44.3 knop.
En massa bra erfarenheter är samlade, ska bli kul att se vad de kan göra vid nästa försök i oktober.
Logga in för att svara.