Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Har det blåst ”surf” i skåne de senaste veckorna?

• Har det blåst ”surf” i skåne de senaste veckorna?

Publicerad av anonym-anvandare på 29 juli, 2003 vid 21:26

tjena
    har varit en del på stranden de senaste veckorna och när jag sitter där och längtar känns det ibland som brisen blåser på ordentligt och gässen visar sig lite! Har dock aldrig prylarna med mig och då jag hämtar dem lägger sig vinden.

Har ni varit ute på de skånska vattnen i sommar – eller är det bara min längtan som ger mig surfillusioner som inte finns?

vi hörs
    Fredrik

anonym-anvandare svarade 22 år, 3 månader sedan 2 Medlemmar · 9 Svar
  • 9 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    29 juli, 2003 vid 23:30

det har varit fetkass tycker jag, men man har ju varit ute en hel del. men jag kitear och holler inte pa med son daringa wc-surfing ja inte

• surfen

Medlem
    30 juli, 2003 vid 06:05

Nää du står väl vid strandkanten som dom flesta andra kitare och polarna måste hjälpa till med att dra ut tamparna + att hålla upp kiten så den lättar från vattnet/marken.
    Allvar det ser rätt 7st ut när dom far iväg, men det verkar vara otroligt massa bök innan dom kommer iväg! Dom är alltid mer än två som håller på med kiten? confused.gif

• anonym-anvandare

Medlem
    30 juli, 2003 vid 08:13

TJENA

JULY HAR VARIT RIKTIG JÄVLA DÅLIG, SAMMANLAGT 7 SEGLINGSDAGAR…….

ALOHA
    ARNOUT S-106

• anonym-anvandare

Medlem
    30 juli, 2003 vid 21:15

7 dagar är ju trots allt rätt ok om man jämför med 1 dag som jag varit ute.
    Vilken sailsize och volym?
    mvh
    Fredrik

• anonym-anvandare

Medlem
    31 juli, 2003 vid 06:02

2 dagar 5.3 (88L vågis)
    3 dagar 5.8 (100L freestyle)
    2 dagar 6.9 (100L freestyle)
    (jag e 95kg!)
    that’s all

• anonym-anvandare

Medlem
    2 augusti, 2003 vid 15:39

ok – tackar
    får hoppas på mer vind i augusti
    /F

• anonym-anvandare

Medlem
    2 augusti, 2003 vid 16:49

kite är inte bökigt, går ju snabbare att rigga än ws och man slipper kånka på en tung bräda.

man kan starta själv också men för säkerhets skull bör man ta hjälp ifall något går snett.

• anonym-anvandare

Medlem
    2 augusti, 2003 vid 20:52

när blev hundratalsmeter linor inte bökigt? kite är en kortvarig fluga för småungar som gillar att åka fram och tillbaka som en fjädrande , okontrollernade jojjo! dessutom en farlig sport som vållat många svåra olyckor för helt oskyldiga människor och om man nu ska hålla på med denna fjolliga grej så kan man ju hålla sig där det inte finns en massa folk !

• anonym-anvandare

Medlem
    4 augusti, 2003 vid 00:20

har faktiskt även kitat en del och måste hålla med om att det ser grymt ut och utrustningen är fetpraktiskt – men hur gärna jag än ville och trots grym planing så infann tyvärr aldrig den riktiga surfkänslan sig – jag tröttnade och sålde allt säsongen efter.
    Man är väl olika antar jag – för mig gäller ws only
    mvh
    F

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications