Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Har ni testat nemesis HP?

• stebe

Medlem
    7 juni, 2009 vid 14:10
    yeeah;551655 wrote:
    varför vill alla ha drakar som svänger snabbt som fan??

Inte jag! Många kites på marknaden tycker jag svänger för snabbt i de små storlekarna.

HPn svänger ganska ”medelsnabbt”, däremot flyger den väldigt snabbt. Jag tror detta har blivit lite sammanblandat i tråden.

• yann

Medlem
    7 juni, 2009 vid 16:49
    yeeah;551655 wrote:
    varför vill alla ha drakar som svänger snabbt som fan??

En kite som svängar snabbt är (som Skotten sa) rolig i vågor men de blir ännu roligare om de dessutom är långsamma genom fönstret, iaf i onshore-vindar.

• stebe

Medlem
    7 juni, 2009 vid 17:01

Nått som är bra med BEST-kitsen, båden HPn och Waroon, är att de går att rigga dem så de svänger snabbt (vågor) eller långsamt (wakestyle) eller nått mellanting. Av en ren händelse har jag en grym Waroo till salu: http://0108dev.surfzone.se/ppc/showproduct.php/product/23067/limit/recent

• snygging

Medlem
    7 juni, 2009 vid 19:04

Som sagt var det är mååånga kitemärken i år som har smaskat på med priser som i kombination med dollar kurser och lågkunjuktur gör att man måste punga ut pung om man nu vill ha några kites för att täcka sveriges varierande vindbehov.
    Som tur var var visa märken förutseende och drog ner på onödiga omkostnader och lull lull utan att tumma på kvalite och utveckling 🙂

• hbgkitare

Medlem
    8 juni, 2009 vid 06:41

Kör själv 12:a HP Nemisis -08 och 9:a Waroo -08 och är sjukt nöjd. Stämmer bra att HP Nemisis är riktigt snabb för att vara en 12:a, lite därför jag valde Waroo som lilla draken, den är snabb nog!

Sorry, jag har visst också en länk till en BEST-åf!

• roland

Medlem
    8 juni, 2009 vid 08:02

Fattar som vanligt igenting… Den bästa 09an e helt klart rrd obbsesion!!! Vilka har provat???
    Hat testat HP10 09 helt ok men obbs har mer drag och e snabbare!!!
    REV som som jag prova (11m08-9m09) Svänger snabbt men har inget drag och e långsam.
    Köp en kommpresor om ni nu vill ha HP

• gadget

Medlem
    8 juni, 2009 vid 16:52
    Larssa;551506 wrote:
    Jag gillar Best, men jag håller med skotten att priset e för högt. 16 papp för en 12:a med bom e lite väl saftigt för min plånbok. Annars en ok kite.

Kanske lågkonjunkturen slagit till med tanke på att de inte ens ger vissa av sina toppåkare fri utrustning…

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Har ni testat nemesis HP?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.