-
Hawaii
nån som vet hur vind och vågor ska bli januari februari i Hawaii? vad kör man där för storlek på draken?
vad har man för vattentemp?behövs våtdräkt?
Logga in för att svara.
Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Hawaii
nån som vet hur vind och vågor ska bli januari februari i Hawaii? vad kör man där för storlek på draken?
vad har man för vattentemp?behövs våtdräkt?
har aldrig varit där men vad jag vet är det väl den sämsta tiden för vind dec-feb och mest regn då fast det är nog inte heldags-regn utan korta enorma skyfall.
feeeeeeeta vågor och hyfsat med vind.
Tror inte det blåser så mycket på Maui i januari iallafall. Februari kanske det börjar dra igång. Vågorna lär va grymma på vintern så du får väl köpa dig en vågsurfingbräda! Mars April tror jag är bästa tiden efterssom både vind och vågor är bra då. Senare fuckar vågorna ur men det blåser fortfarande. Har bara varit där en gång och då blåste det en månad i sträck utan uppehåll(Mars). Åk inte till Northshore för att festa och ragga brudar bara, då lär du bli besviken. Då får du åka tvärs över hela ön för att hitta schysta ställen.
Åker du på våren lär du inte bli besviken för det är superskönt ställe och enl. mig världens bästa surfspot. Skall du åka på vintern kanske du skall kolla Oahu? Bättre vindar tror jag…
Oahu kör du 12, maui kör du 6kvm, inga ejvla dräkter för fan…
Logga in för att svara.
Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.
Hantera pushnotiser