Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Helgen som kommer en Toröklassiker?
-
Helgen som kommer en Toröklassiker?
Publicerad av dala-lama på 23 oktober, 2008 vid 03:55Ser ut som Torö kan gå av i helgen, kanske inte perfekt vinkel men ändå bra på lördag, men söndag. Ach mein gott. Hård sydväst som vrider till väst enl. Guru.
Lär bli rätt stort….
Dags att vässa småbrädorna:grin:
Perrobin svarade 17 år sedan 8 Medlemmar · 10 Svar -
10 Svar
-
Och det ser inte dåligt ut för hela västkusten och Gotland heller, ähum.
-
Gäller att vi surfar skiten ur oss nu. Från nästa vecka blir det högtrycks-scheisse igen:
https://www.fnmoc.navy.mil/efs/europe_hw25_all.html -
Japp, västkusten komemr gå av med. Men själv skall jag på fest i Tokholm på lördag, vilket gör samordning med Torösegling till det föredragna alternativet.
Hoppas jag äntligen skall få vågor med lite linjer i. Det börjar närma sig 10 Toröbesök nu för min del och det har egentligen aldrig varit mer än ”mush” (sånär som på den stor, stora söndagen, men det var en annan sak, kan man säga). Pulver i enstaka sektioner, men inga linjer att verkligen rida med lite fart.
Risken är förstås mörkret. Windguru är UTC. Vriden kommer 13 på söndag som det ser ut nu. Det är i praktiken mörkt 16 UTC. Å så kan ju hela prognosen bytas ut mot fisvind förstås… så man skall nog inte skruva upp förväntningarna för högt.
-
Och vintertid, dvs svårt med afterworksurf… 🙁
Mormors 90årsdag i helgen…
så det får bli kompledigt fredag hel enkelt! 🙂
/Magnus -
Kvar har vi kanske alltså en ordinär bra dag i Kärringviken. Alltså ifall vinden blir 4.2 eller mer så att vågorna tar sig in och sen får vi se vad sydvästvinden ger oss för vinkel på vågen. Har för mig att mer ren syd egentligen ger bäst vinkel…
-
Nån idé att försöka segla på lördag eller är det bättre att försöka vara där söndag morgon? Jag funderar på att testa om man kan få surf om man sover på parkeringen,,,
-
Ääh, tar man sig till Torö så tycker jag nog att det är Stenstranden som skall seglas…
-
Själv gillar jag kärringviken för ”öppna havet”-känslan när man kör över feta obrutna dyningar. Fast efterhand är det väl värt att försöka lära sig att promenera ut över stenarna utan att snubbla precis när det kommer ett rejält set…
-
@Ola H. 511115 wrote:
Ääh, tar man sig till Torö så tycker jag nog att det är Stenstranden som skall seglas…
Men söndag kommer att bli ett hoppkalas i käringviken! När det blåser 4.2 från sydsydväst kommer det in bra ramper som också går att rida.
Hopp hopp!!
Robin
Logga in för att svara.