Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Helix Naish levererar
-
Helix Naish levererar
Publicerad av stellan på 25 augusti, 2007 vid 17:42Fan vad go den var.
skotten svarade 17 år, 7 månader sedan 15 Medlemmar · 26 Svar -
26 Svar
-
Bra, koncis recension. Ingenting åt slumpen, alltid full kontroll.
-
I am getting tired of this helix hype… its just a kite, same as any other with a bit better capacity to water launch, it is regretably not the dream that they all told us it would be.
The kite does not twist in the middle like they say it does, the strut to strut panels are on every kite and wow why didnt they mention that it was a kite with no lines so that you didnt get it all tangled in the weed when you crashed it?
Goddammit, give it a break
-
Men skotten, du har ju *fortfarande* inte testat den, eller? Behöver inte hacka på den riktigt än… För du står väl över att klanka ner på andra märken för att framhäva ditt eget? Det har hedrat dig at du inte fallit hårt för den svagheten.
-
@skotten 408583 wrote:
I am getting tired of this helix hype… its just a kite, same as any other with a bit better capacity to water launch, it is regretably not the dream that they all told us it would be.
The kite does not twist in the middle like they say it does, the strut to strut panels are on every kite and wow why didnt they mention that it was a kite with no lines so that you didnt get it all tangled in the weed when you crashed it?
hahahahahahaha!! du ska nog inte snacka så mycket om hype!! 🙂
-
Jag körde Helixen 7kvm i kurs idag med en 67 årig man utan biceps på höger armen och det var kul att se hur stabilt kiten flög för att vara en så liten kite.
min elev körde första delen av kursen på en boxer 07 Då var rörelserna ganska ryckiga, han tyckte det var en mycket mer lätt hanterlig direkt känsla i helixen.
Så jag tycker att flyg egenskaperna på zigma kitsen är en utveckling i rätt riktning. -
yeah you are right, I should try it out before I say anything… as for the HYPE, it aint really something I am into, so Paul can chill hehehe.
But seriously, If you read my comments on the last thread regarding the helix, I did mention that the BEST, NORTH, and EH are all great cotenders, and for the money I think that there are cheaper kites out there that perform just as well, but they dont have this whole hype thing surrounding them.
@SimonEBurgess 408589 wrote:
Men skotten, du har ju *fortfarande* inte testat den, eller? Behöver inte hacka på den riktigt än… För du står väl över att klanka ner på andra märken för att framhäva ditt eget? Det har hedrat dig at du inte fallit hårt för den svagheten.
-
Hade nöjet att köra 12:an idag i inte alltför mkt vind (för mina 85kg) men måste säga att den är helt klart ett steg framåt i kite-utvecklingen!
Bow-fördelar men lite känsla av C-kite när man vill ha drag å tryck i kiten, grymt lättkörd, lättsvängd, stabil, skön känsla, lätt att hitta lagom drag i byarna & ”lätt” (nåja) att kite-loopa.Hoppas på lite mer vind imorrn! 🙂
Ses på vattnet!
-
Varför vill man ha en kajt som ser ut som ett mjölkpaket?
Här har vi nya lättmjölk och mellanfil från Arla…
-
Varför vill man ha en kajt som ser ut som ett mjölkpaket?
Här har vi nya lättmjölk från Arla…
-
@Arild 408611 wrote:
Jag körde Helixen 7kvm i kurs idag med en 67 årig man utan biceps på höger armen och det var kul att se hur stabilt kiten flög för att vara en så liten kite.
min elev körde första delen av kursen på en boxer 07 Då var rörelserna ganska ryckiga, han tyckte det var en mycket mer lätt hanterlig direkt känsla i helixen.
Så jag tycker att flyg egenskaperna på zigma kitsen är en utveckling i rätt riktning.Så mästertysken i stövlarna kom igång till slut? Låter fan lovande. Kan han så kan alla.
Jag har sett och hört så mycket men idag blev jag helt uppslukad av vindarna så jag glömde bort att nita Jezaja och norpa hans Helix-nia. Nästa gång Paradis-Oskar…
-
@skotten 408583 wrote:
Skotten, om du fortfarande inte har testat Helixen tycker jag du ska ta en titt på den här länken. Det känns som om de har gjort sakliga recensioner som belyser såväl upplevda för- som nackdelar.
-
Ta inte med dessa kites till skåne för då kommer fågelskådarna dö av skräck och inte minst fåglarna…
-
jonaish;408637 wrote:Här har vi nya lättmjölk från Arla…
Hehe!
Men jag ser bara en standardmjölkshelix och en mellanmjölkshelix! Å andra sidan utgår jag från Arla-paketen… Kanske har gamle Robby gjort lite industrispionage hos Skånemejerier? -
@sourra 418199 wrote:
Skotten, om du fortfarande inte har testat Helixen tycker jag du ska ta en titt på den här länken. Det känns som om de har gjort sakliga recensioner som belyser såväl upplevda för- som nackdelar.
the first thing I read there was this,
”Times tested: No Comment”
So his words should be just as valid as mine?… I have however tested the helix pump and posted a review here;
http://0108dev.surfzone.se/forum/showthread.php?t=52530&highlight=skotten
this whole naish helix thing is like people saying that the Zonda is faster than the xj220… its just not…
Logga in för att svara.