Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Henning snackar kite i P4 västerbotten
-
Henning snackar kite i P4 västerbotten
Publicerad av langens_kite på 14 september, 2010 vid 17:40http://sverigesradio.se/sida/sandningsarkiv.aspx?programid=65&sida=2
Tisdag 14 sep 10.00 – 10.30
Lite svamlig reporterpepa svarade 14 år, 7 månader sedan 5 Medlemmar · 10 Svar -
10 Svar
-
de där va sista gången jag pratade i radio, fyfan livrädd!
-
Hehe, du är ju kylan själv. Kan inte det där med de avtagande brisarna ha att göra med den tilltagande rockern?
-
Haha en ”extrem lättvindsfanatikernörd”, suveränt! Det ska jag försöka bli.
-
Haha fan va najs att du kör the repeater på honom hela tiden.
Herr SR: -Men det handlar om oktober? MrSandström: -Det handlar om oktober, precis.
Herr SR: -Det finns lite olika grenar? MrS: -Det finns lite olika grenar.
Herr SR: -Så han utöver bägge två? MrS: – Han utövar bägge två, precis.
Klockrent Henning!Fick ni nå bra qvipp idag förresten eller tog Tommy och jag allt kul?
-
jag sa ju att jag ville va lilla alfadji, men inte riktigt vågade… PPPPREEECIS!
De va riktigt fint, perfekta kickers fick gjort nån mobydick sen inverterade jag kiten (första gången någonsin me LF) och vart tvungen att gå i trekvart
-
Oj du med! Gubben med foilen, Tommy och jag fick alla gå in efter kiteproblem. Tommys kite hade en öppen ventil, gubbens kite var mest som en foil är och min leash öppnade sig efter en missad fs3, sjukt jobbigt att jaga över hela viken till fots. Verkade vara en sån dag igår.
-
Gubben är den som har flest år med kite i Umeå.
Började med en drake som såg ut som en deltavinge och en jävulskt bred bom med en stor rulle på. -
Den trevliga mannen jag snackar om sa att han brukar vindsurfa och skulle ge detta med kite ett rejält försök nu. Han blev släpad över pirstenarna och fjoilen blev full av vatten. Så brukar de foils jag sett vara. Möjligt att det finns andra varianter också men man ska väl tala från egen erfarenhet?
Logga in för att svara.