Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Hitta reservdelar?

• Hitta reservdelar?

Publicerad av neoromancer på 7 juli, 2008 vid 09:15

Är det nån som vet nåt ställe i Växjö eller Ronneby trakten där man kan köpa reservdelar?
    Eller finns det nån som har gamla (typ surfpartner) pryttlar liggande till ingen nytta, skulle behöva en joint först och främst.

neoromancer svarade 17 år, 3 månader sedan 4 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • bicless

Medlem
    8 juli, 2008 vid 23:18

Tveksamt om surfbutiker har reservdelar till gamla surfpartner prylar, kanske bättre odds med nån klubb eller liknande som har gamla grejer som skall skrotas. Om du tar bild på det som gått sönder och lägger upp här kanske det är lättare identifiera.

Bicless

• neoromancer

Medlem
    9 juli, 2008 vid 11:28

Bild har jag tyvärr inte, men det jag är ute efter är själva gummileden mellan mastfoten och fästet i brädan. Visst finns det nya att beställa lite här och var och inte kostar dom skjortan heller men när frakten kostar lika mycket som prylen tänkte jag att det blir billigare om man kan åka förbi nånstanns och hämta.

• stinger

Medlem
    9 juli, 2008 vid 12:41

Ring Surfers paradise och beställ det du vill ha, frakten behöver inte bli så dyr. Jag skickade efter en fena för nån månad sen och frakten (med posten) kostade bara 40:-. Snabbt gick det också, ungefär 24 timmar efter beställningen fick jag ett SMS att jag hade paket att hämta.

• jat

Medlem
    9 juli, 2008 vid 20:36

@Neoromancer 480667 wrote:

Är det nån som vet nåt ställe i Växjö eller Ronneby trakten där man kan köpa reservdelar?
    Eller finns det nån som har gamla (typ surfpartner) pryttlar liggande till ingen nytta, skulle behöva en joint först och främst.

Jag åker till norge nu och blir borta över helgen. Men nästa vecka så skall jag troligen till Listerby för att besöka en kompis. Det ligger ju ganska nära Ronneby. Om det blir så kan jag svänga förbi Surfers i varberg eller fixa här i götet och handla och den tunga tunga reservdelen kan åka med i min baklucka. Jag vet det på söndag. Om intresse så skicka svar.
    //Jonas

• neoromancer

Medlem
    11 juli, 2008 vid 09:59

Tack men det verkar som det har löst sig. Fick kontakt med Åke på Helgasjöns Segel & Fritid och han hade den joint jag sökte.
    Tack iaf för erbjuden hjälp.
    Nu hoppas jag bara på vind i helgen så man kan testa grejjerna ordentligt 😉

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications