Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Hjälm
-
Hjälm
Publicerad av macguyver på 16 mars, 2004 vid 14:50Jag såg att Sverker på Plus presenterade en CrazyCreek-hjälm ,för några veckor sedan, som såg ut att gå att använda till surfing.
Är det någon som har någon erfarenhet av denna eller någon erfarenhet i allmänhet om hjälmar?
Denna hjälmen verkade ju iaf billig (250 pix)macguyver svarade 21 år, 7 månader sedan 9 Medlemmar · 14 Svar -
14 Svar
-
Vet inte vad det är för hjälm, men köp dig en vanlig skateboardhjälm och tejpa för området där öronen sitter.
Billig, snygg (för att vara hjälm) och funktionsduglig.
Inget tyg som måste torka heller utan en skumplast. -
Sverker på Plus, om han slängde den i gröna tunnan är det inget jag rekomenderar

//Glenn
-
Svar till:
…men köp dig en vanlig skateboardhjälm och tejpa för området där öronen sitter.
[/ QUOTE ]
Ha gärna något dämpande bakom tejpen. Landar du med örat platt mot vattenytan, dvs värsta kraschen, så kan en tejpad hjälp vara värsta ljudförstärkaren typ.
/David -
det funkar ju med vilket som annars. Har en ”rollerblade”- hjälm som jag anväder till lite allt möjligt. typ snowboard inlines har dock ej testat den i vatten än. kostade en 200 bagare på team sportia Det enda som man kanske skall tänka på är väl limmningen mellan skalet och frigoliten eller vad tusan de har där man kan ju dra lite silikon där kanske?
-
Man kan ju ha sånna däringa gula skumöronproppar då

Nej allvarligt. det är sant. det var en snubbe(inte jag) som spräckte trummhinnan i somras vid klubben han skulle styla lite kvickt innan en annan snubbe skulle sticka han hade iofs ingen hjälm men landade med örat mot vattenytan vid en framåtloop
ingevidare -
jag har den tjockaste lösningen!
Använd en Jofa hjälm..det gör jag, funkar ypperligt

//RAMBO MANNEN.
-
måste hålla med kaninen här, jofahjälmen sitter jäkligt gött och man glömmer att man har den på sig (iaf med luva) men den är skön att ha när man nickar mast. Så kanske man inte ser så snygg ut men om man e ute efter att se snygg ut bör man nog undvika vindsurfing
-
JOHN_j_RAMBOO
Gäst16 mars, 2004 vid 16:11Kanin
haha
här e en bild på min surfhjälm
-
Tack John för det eminenta fotot.

Det kanske är det bästa ändå att leta fram den gamla hockeykrukan någonstans långt inne i bastun hos morsan o farsan.
Huvudsyftet med hjälmen är ju ändå inte att se snygg ut. -
ja kör bara för att va tuff så ja har hittat en stenhård hjälm …
helt klart en brudmagnet
Logga in för att svara.