Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Hjälmar för oss som är tjocka i huvudet

• Hjälmar för oss som är tjocka i huvudet

Publicerad av Oregistrerad Fegis på 3 april, 2007 vid 09:36

Finns det hjälmar för vindsurfing som passar folk som har stort huvud. Typ 61-62 cm i omkrets. Finns det nån annan som har stort huvud som kan rekomendera en hjälm. Tex Protec hjälmarna går bara upp till 60cm i XL storlek.

Seriösa svar tack… det e inte kul när det inte finns utrustning pga att man e lite alternativt byggd…

flatholm svarade 18 år, 7 månader sedan 4 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • andreas-f

Medlem
    3 april, 2007 vid 10:38

Jag är jäkligt tjockskallig. Största gathhjälmen sitter som en smäck!

• flatholm

Medlem
    3 april, 2007 vid 10:49

Nädu Andreas F, då är du inte lika tjockskallig som jag! Jag testade en Gath XL hos Robbans surf i Limhamn men den satt alldeles för tajt (speciellt med huva under), men till slut hittade jag en riktigt snygg (umm 🙂 skidhjälm på Stadium i Lund – DEN sitter som en smäck! 🙂

Bifogar en bild…

• jaca

Medlem
    3 april, 2007 vid 11:21

Köpte en Protec för snowboard för några år sedan. Fungerar lika bra i vattnet!
    http://www.pro-tec.net/water/water.html

• nlc

Medlem
    3 april, 2007 vid 12:52

@Flatholm 374177 wrote:

Nädu Andreas F, då är du inte lika tjockskallig som jag! Jag testade en Gath XL hos Robbans surf i Limhamn men den satt alldeles för tajt (speciellt med huva under), men till slut hittade jag en riktigt snygg (umm 🙂 skidhjälm på Stadium i Lund – DEN sitter som en smäck! 🙂

Bifogar en bild…

Vad heter den ?

• flatholm

Medlem
    3 april, 2007 vid 17:05

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Hjälmar för oss som är tjocka i huvudet

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.