Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Hjälp att värdera av gamla rävar
-
Hjälp att värdera av gamla rävar
Publicerad av guppy på 17 juni, 2005 vid 15:41Jag har lovat hjälpa min kollega att sälja hans avlidne sons surfutrustning och behöver lite tips om vad paketet kan vara värt.
Paketet består av:
Bräda: Seatrend 70 All Star
L=277
W=70
Volym 140
Fenan har han inte hittat.
Boardbag
Mast: Fiberspar Tidal Wave TW450 26 24
Bom: NP Matrix 2000 160
Mastförlängare: Local Spirit
Segel: NP Soul 6.2 (luff 459, bom 187, 24 imcs)
Segel: Simmer Style OnShore 5.6 (tejplagning, luff 461, bom 175, 25 imcs)Bilder bif.
Han tror att han köpte det beg hösten 2003 för kanske 6000:-
Vad tror ni han kan få för det?
Känns som att det skulle vara ett bra tillfälle för en nybörjare…brutus svarade 19 år, 10 månader sedan 11 Medlemmar · 15 Svar -
15 Svar
-
Köpte han allt för 6000:-?
DÅ skulle jag tippa 3-4000:- för allt.Grejerna ser fina ut tycker jag…
Han får nog ut mer om säljer grejerna löst men det blir ju lite mer jobb…
Jag antar att han bara vill bli av med grejerna… Kan vara helt ok för en nybörjare…. Brädan var från början gjord för race….och seglen freeride/wave.Hoppas att detta hjälper lite…
-
Pål, jag har en kompis som kanske är intresserad. Är det tuttlebox? (Då fenan är borta får vi se vad vi har liggande..)
-
Tuttle är det troligen. Kännetecken: Fenan fästs med två skruvar/bultar, sidorna på fenhuvet är parallella och fram/bakkant koniska.
-
Tror till och med att det är DeepTuttle.. Brädan ser ju väldigt tjock ut där i baken, alternativt är det vanlig Tuttle med väldigt långa skruvar..
-
Det funkar med både Deep Tuttle och vanlig Tuttle. Jag hade en sån och den brädan var klart före sin tid, en riktigt bra bräda. lite dålig byggkvallitet bara(men det hade alla brädor från slovakien)
-
har fortfarande en sån men ett par storlekar mindre, en allstar 62. En raket! har inte lyckats utnyttja dess fulla potential än (snabb som satan) men den där är / blir kanon för nybörjare (volymmässigt) liksom för räjsmuchar.
modellen är från -98 och det är tuttlebox fenor som ska på.
/Martin -
Soul-seglet ser ut att vara från 99. Om det är i okej skick skulle jag tippa att man kan få 8-900 för det. Simmerseglet är nog ett år äldre ungefär. Eftersom det är lagat får man nog inte ut mer än 6-700 för det. Mast 800, bräda 2000, bom 5-600, mastförlängare inkl mastfot 300. Paketpris alltså ungefär 5000. Det borde man absolut kunna få, det är inte lätt att knåpa ihop en utrustning för 5000 om man köper löst. Går det att hitta fenan så gör det brädan betydligt mer lättsåld.
-
Lite konstig kombination?
Stor courseslalom/freeracebräda/flapper och freestyle och vågsegel, den där brädan gör nog sig bättre med 7-8m2 cambersegel. -
nej det funkar utmärkt med sådana segel, självaste stylepimpzlegenden mr.nikke började sina dagar på den brädan modell mindre, grymma potential.
-
Det är ju min gamla bräda! Jag körde två säsonger på den och använde då ett 8.6 Arrows Tomahawk och ett NP V8 7.5 till den. Speciellt med 7.5 gick den fort som bara attan. Jag testade några gånger med 6.0 också, men det skenade iväg så mycket att man inte vågade stå på för fullt.
Balansen och komforten i stancen är dock det jag bäst kommer ihåg. Jag har aldrig seglat på en bräda där man stog så avslappnat och välbalanserat i stropparna som jag gjorde med Allstaren och 7.5:an.
-
Jag är mycket intresserad av hela paketet! Hör av dig på 0702 56 60 45. Är också intresserad av att köpoa bara brädan.
//Gustav
-
precis.
skön stance o fort som fan.
funkar utmärkt med 6.0, t.om, 5.0 på min mindre version, f.ö. mr. nikkes gamla avlagda… /M
Logga in för att svara.