Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › HJÄLP, Behöver fena till vågisen, NU!
-
HJÄLP, Behöver fena till vågisen, NU!
Publicerad av zilversurfarn på 12 augusti, 2008 vid 19:57Körde av mittfenan på min Underground vågis igår.
Fenorna låses fast av en ensam insexskruv framför fenan (Future system?).Fahlénsurf hade inga såna fenor. Surfers hade, men inga ”mittfenor”, Cabrinha kör tydligen bara med quadfins.
Tänkte leka i Läjet imorgon och behöver en fena snabbare än vad jag tror Jens ”Milkman” kan fixa. Nån som har nån liggande hemma? Yann? Nicco?
kasimir svarade 17 år, 2 månader sedan 7 Medlemmar · 13 Svar -
13 Svar
-
Finns en snubbe som kallas Fille som bor i vbg han kan ha, men de borde nicco veta isf!
-
Om du kan vara på GBG station kl 0230 inatt så tror jag att jag kan få dit ett fensett. Men då måste jag veta att du kan hämta dom där inom två minuter (och du får betala fartböter ifall det blir några till centralen)
-
Milkman;489645 wrote:Om du kan vara på GBG station kl 0230 inatt så tror jag att jag kan få dit ett fensett. Men då måste jag veta att du kan hämta dom där inom två minuter (och du får betala fartböter ifall det blir några till centralen)
He he, det är vad jag kallar bra service! Riktigt så desperat är jag inte dock. Det löser sig. Får i värsta fall köra twintip. Är fortfarande intresserad dock, hör av mig Jens!
-
@Milkman 489645 wrote:
Om du kan vara på GBG station kl 0230 inatt så tror jag att jag kan få dit ett fensett. Men då måste jag veta att du kan hämta dom där inom två minuter (och du får betala fartböter ifall det blir några till centralen)
Jäävalar! Vicken service!!!
-
mm.. Nu hinner jag inte fixa det ändå. Fan va skönt å slippa göra en sån paniklösning igen. Gjorde samma för en kille som saknade en skruv nu i fredags å åkte på kiteresa kl 0700 på lördag morgon 🙂
Men du kan ha dom på torsdag morgon ifall jag skickar företagspaket (lite onödigt dyrt) eller kanske torsdag med posten om jag lyckas packa dom platt och skickar som brev. -
Han glömde nämna att man måste komma dit iklädd en pingvindräkt också.
-
@Milkman 489652 wrote:
mm.. Nu hinner jag inte fixa det ändå. Fan va skönt å slippa göra en sån paniklösning igen. Gjorde samma för en kille som saknade en skruv nu i fredags å åkte på kiteresa kl 0700 på lördag morgon 🙂
Men du kan ha dom på torsdag morgon ifall jag skickar företagspaket (lite onödigt dyrt) eller kanske torsdag med posten om jag lyckas packa dom platt och skickar som brev.Jag har ett komplett set med fenor i bilen…dock är jag inte 100% säker på att det är samma. Vet du det Jens? (Det är till vår stora feta gamla UG vågis)
Om det är rätt så finns dom att hämta i Göteborg. Jag renoverar sovrum och har inte en minut till att surfa. 🙁
//Robban
-
Jag har en udda Future komposit mittfena nånstans. Du får gärna lån den på obestämd tid tills jag behöver den själv. Ska se om jag hittar den bara. Du får köra twin så länge. Kommer nog ner imorgon em/kväll.
-
Yann;489703 wrote:Jag har en udda Future komposit mittfena nånstans. Du får gärna lån den på obestämd tid tills jag behöver den själv. Ska se om jag hittar den bara. Du får köra twin så länge. Kommer nog ner imorgon em/kväll.
Kanon! Lånar gärna den, ta med den om du hittar den.
Robert ”Fesen”, har lite svårt att hinna åka till Götet, är dock på fest i Landvetter på lördag, kanske kan titta förbi då. -
@Zilversurfarn 489727 wrote:
Robert ”Fesen”, har lite svårt att hinna åka till Götet, är dock på fest i Landvetter på lördag, kanske kan titta förbi då.
Jag är i stan resten av veckan…så slå bara en pling…
//Robban
-
Det går väl att köra utan mittfena jag har fan kört med bara två fenor hela sommaren.
Logga in för att svara.