Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Slalom, Speed & Racing › Hjälp (mastförlängare med spärhandtag)
- 
		Hjälp (mastförlängare med spärhandtag)rasmus_w svarade 18 år, 7 månader sedan 11 Medlemmar · 33 Svar
- 
Jag har för mig att min NP-mastfot (03) var aningens för vid i halsen. Kolla! XTR:en kräver lite trocklande när man ska trä tampen för full utväxling. Dock kan man faktiskt använda den som man gör med en XT – d v s loop-loop-go. Trocklandet kommer man bara ägna sig åt på de stora seglen, > 8.5m2. 
- 
Rasmus_W;370284 wrote:I fallet Art kan det ju bero på att de knappast var först med snabbkopplingsbom.Jag sa inte att ART var först, jag sa tog patent… 
- 
@tobhed 370370 wrote: Jag sa inte att ART var först, jag sa tog patent… Jovisst, men är man inte först brukar det leda till att patentet ogiltigförklaras. Sen kan man ju betala licenskostnader och sånt om patentinnehavaren går med på det. Har för mig att nån segelmakare påstod sig vara den ende som nånsin betalt licens till gaastra för camberpatentet. 
Logga in för att svara.