Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing hjälp med brädan tack, heelt clueless

• hjälp med brädan tack, heelt clueless

Publicerad av daniceder på 7 augusti, 2008 vid 00:47

har en bräda som har blivit väldigt sönderslagen, va ska jag använda för att täcka där det blivit förstört och sånt så det inte blir fortsatta sprickor??? kan jag våga ge mig på att fila ner på ställen (kanterna då) så det blir jämt och täcka över själv????

daniceder svarade 16 år, 9 månader sedan 5 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • skotten

Medlem
    7 augusti, 2008 vid 06:54

if you are gonna use epoxy, use gloves and a mask.. do it in a well ventilated room as well..

• nic

Medlem
    7 augusti, 2008 vid 09:03
    daniceder;487960 wrote:
    har en bräda som har blivit väldigt sönderslagen, va ska jag använda för att täcka där det blivit förstört och sånt så det inte blir fortsatta sprickor??? kan jag våga ge mig på att fila ner på ställen (kanterna då) så det blir jämt och täcka över själv????

Vet inte exakt hur det ser ut men att fila ner e inte så lätt. Du tappar snabbt i hållfasthet, speciellt om du bryter fibrerna i kanterna. Inte att rekommendera om inte det bara handlar om att jämna till eventuell abs-plast om det är en sådan konstruktion.

nic

• byguy

Medlem
    7 augusti, 2008 vid 10:51

Visa mig brädan, så kan jag ge dig råd.

• martin

Medlem
    7 augusti, 2008 vid 10:53

Epoxy och glasfiberväv löser det mesta rent hållfasthetsmässigt. Frågan är bara hur snyggt det blir. Guy L är säkerligen rätt man att råda dig i det här läget. Annars kan du ju alltid lägga upp lite bilder på skadan/-orna och se om det dyker upp några råd.

• daniceder

Medlem
    7 augusti, 2008 vid 13:05

ska försöka lägga upp lite kort då för å ännu bättre råd så jag inte hittar på nått för dumt 🙂 men tack för infon iaf 🙂 har lite bättre koll nu

Logga in för att svara.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
No license details found.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing hjälp med brädan tack, heelt clueless

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.