Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Hjälp med brädköp!!

• patrikol

Medlem
    26 juni, 2005 vid 15:18

Och du väger?
    Helt korrekt enda anledningen till att ha en smal bräda är ju att det går att åka fort och kanta emot när man skall hoppa högt annars är det inte några fördelar med en så smal bräda.
    Våra allra bästa åkare i Sverige åker numera på cirka 40 cm breda brädor och det är enligt dom endast fördelar och inga nackdelar.
    Sen som vanligt så är det ju viktigare ju mer man väger så klart.
    Små knattarna (65 och mindre) kan ju köra smal bräda i alla förhållande så då är det ju så klart skönast för dom.

• patrikol

Medlem
    26 juni, 2005 vid 15:27

Ok kanske lite oklart från min sida väger du mindre än 75 kg och skall kitea i minst 8 m/s eller mer.
    Så är inte bredden lika viktig.

Konkav är väl dom flesta nya brädor eller? grymt bra grepp när dom har det i allafall.

Gillar man smala brädor och det funkar bra för en så är det ju klart att man skall ha det.

Men för något år sedan var det hype på smala 120 brädor och det är inte många som har någon större nytta av så små brädor.

Är man osäker på vad man skall välja så prova först en smal och sedan en bräda som är 38 eller mer bred så kan man själv känna vilket man gillar bäst.
    Jag kastade själv bort ett helt år med för smal bräda så fort jag fick en lite bredare bräda så funkade allt igen.
    Finnessen med dom nyare brädorna är ju att dom är väldigt lätta trots att dom är lite bredare än förr.

• gogga

Medlem
    26 juni, 2005 vid 15:32

Svar till:

Jag kastade själv bort ett helt år med för smal bräda så fort jag fick en lite bredare bräda så funkade allt igen.

[/ QUOTE ]

jaha, jag som trodde det var för att du var kass…

• anonym-anvandare

Medlem
    26 juni, 2005 vid 15:43

Longbayrider väger 89kg
    jag själv 94kg kör 118*34 som enda. aldrig några problem med att plana, men sen är jag för kass för att göra alla sånna där tricks så jag behöver ju inte ett dasslock.

/Alltid anonym

• patrikol

Medlem
    26 juni, 2005 vid 15:53

Tja det är ju sant!
    Jag hade en bred bräda och allt funkade hyffsat köpte en smalare och så fort det blåste så in i hel.. funkade den med.
    Men när det blåste lite mindre så funkade ingenting.
    Så fort jag fick en bredare bräda så lossnade det igen.
    Men visst jag är ganska kass precis som du men och andra sidan så har jag ju inte tid så ofta så då är det svårt att utvecklas.
    Vad har du för ursäkt?

• gogga

Medlem
    26 juni, 2005 vid 15:59

Naaaw, puttenutt-Patrik!
    Du kanske har sett Kitesurfing på Tv någon gång?
    Det du håller på med är som att jämföra ”kricket för trädgården” med ihockey actionmässigt.

• patrikol

Medlem
    26 juni, 2005 vid 16:00

Så du väger 94 och det är aldrig några problem att plana med en 34 cm bred bräda?
    Inte när det blåser mindre än 8 m/s i heller?
    Eller du kör med väldigt stor kite?
    Dasslock är det ingen som vill köra med har du provat någon av dom nyare brädorna som är 38-40cm breda och väger lika lite som dom gammla små och med lite konkav?
    Det är så långt ifrån dasslock som man kan komma.
    Fråga Chrille hans senaste Tablasar är då definitivt inga dasslock!

• patrikol

Medlem
    26 juni, 2005 vid 17:27

Tack för att du berättar för mig hur värdelös jag är.
    Det vet jag redan det behöver ingen liten snorvalp berätta för mig!

Påhopp gillas inte här så sluta med det genast.

Försök att komma med något positivt istället!
    Att berätta för folk hur värdelösa dom är visar bara vad du är för en typ inget annat. mad.gif mad.gif

• zilversurfarn

Medlem
    26 juni, 2005 vid 17:33

Chill Patrikol, enda anledningen till att nån ”hoppar på dig” är att de vet att du inte kan låta bli att svara.
    Håller för övrigt med dig angående brädval! (trots att jag förmodligen är ännu kassare än dig… wink.gif)

• gogga

Medlem
    26 juni, 2005 vid 17:39

Svar till:

Chill Patrikol, enda anledningen till att nån ”hoppar på dig” är att de vet att du inte kan låta bli att svara.
    Håller för övrigt med dig angående brädval! (trots att jag förmodligen är ännu kassare än dig… wink.gif)

[/ QUOTE ]

där ser du Pattecool, alla har fattat laugh.gif

• patrikol

Medlem
    26 juni, 2005 vid 17:40

Kommer aldrig att acceptera att vissa håller på och snackar skit om andra hade det varit någon annan än mig själv så hade jag raderat det direkt.
    Alltid svårare att moderera sig själv dom flesta av dom unga grabbarna är hur goa som helst sen finns där ett fåtal skitstövlar som bara skall hacka på allt och alla och det är dom som inte har här att göra.
    Kassare än mig är inget du behöver hängs upp dig på det tar inte lång tid innan du passerat min nivå jag lovar! wink.gif

• patrikol

Medlem
    26 juni, 2005 vid 17:40

Ja utom du!
    Cool behöver jag inte vara!
    Jag trivs precis som jag är.
    Cool är förmodligen något som du själv har problem med eftersom att du drar upp det.

• bohm

Medlem
    26 juni, 2005 vid 17:51

Svar till:

Hej jag behöver lite hjälp med vad jag skall köpa för bräda. Vad är det men skall tänka på? Jag har åkt rätt mycket på snö i vinter och vill inte ha en bräda som man blir less på efter 2 ggr. Jag hade tänk lägga ut max 3000:- på en begagnad bräda är det rimligt? Ge gärna förslag!! tack på förhand! /Johan

[/ QUOTE ]

Och här är vad tråden handlar om… tänkte bara påminna…

• patrikol

Medlem
    26 juni, 2005 vid 17:53

Bra helt rätt påminnelse det är för jäkla tråkigt när dom fördärvar trådar på detta viset men vissa lär sig aldrig!

• tomw

Medlem
    26 juni, 2005 vid 20:27

Hej,

Jag har 2st 122×38 brädor. Kollar på köp-sälj, TW brädor.
    Kostar 3500:- st komplet. Kanon bräda med konkav och flex.
    Här finns en smak:

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Hjälp med brädköp!!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.