Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Hjälp med brädköp!!
-
Är det inte så att brädtillverkarna måste komma med nya ideer hela tiden. Skulle det va inne med 120cm brädor hela tiden skulle folk ha kvar sitt gamla men nu när dom ser att proffsen bytt grejer så måste ju alla losers hänga på för att dom tror att det är det som är problemet. Kollade igenom lite filmer från 2003 där det var mycket ”småbrädor” med och dom hade inga som helst problem att ladda helt sjuka trick. Men visst klart man ska hänga på trenden, om ett eller två år har 120*30 brädor igen och då är det bara att köpa nytt. Det gäller ju att försöka va hetast på stranden… även om man är en looser!
-
Tror nog att man som du säger var nere på 120/30 brädor under 2003 och 2004 men att man kommit på att det funkar bättre med lite bredare brädor.
Tidigare än så var ju brädorna både längre och bredare samt ganska mycket tyngre än vad man har idag, bredden på cirka 38 tror jag är en ganska ultimat bredd.
Sen kommer såklart dom lite tyngre åkarna att vilja ha lite bredare ändå och dom lätta åkarna en aning smalare men det är nog där som idelbredden ligger sen kommer nog längden att variera lite från år till år.
Men ingen har ett exakt facit såklart utan vi får vänta och se vad som händer. -
för att ta död på din och goggas snoppmätar-tävling så kan man ju se det som så att du är sponsrad av swell, he isnt.
och han som inte sväljer detta argument helt kan ta en titt på matthias film från tippen.
-
Blanda inte in mig i deras skitsnack jag bara svarar på deras påhopp när det går för långt!
Själv har jag vuxit ifrån sådana idiot grejor när jag var 13 men vissa tar det längre tid för tyvärr.Att jag är sponsrad med lite billigar kiteprylar beror ju på att jag pratat väl om och kört med Naish prylar alltid.
Den lilla sponsringen som förekommer i Sverige har inget som helst med att göra med hur duktig någon kiteare är eller inte är det är helt enkelt så att om importören tycker att man kan vara en god representan för ens produkter så fråga man den personen.
Logga in för att svara.