- 
		Hjälp med fenor!Nu när jag äntligen lyckats få tag på min importerade bräda behöver jag lite hjälp med densamma… Jag vet i hunnan hur jag ska få på mina fenor på brädan vore schyst om jag fick lite hjälp med länkar and shit. 
Logga in för att svara.
Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Hjälp med fenor!
Nu när jag äntligen lyckats få tag på min importerade bräda behöver jag lite hjälp med densamma…
Jag vet i hunnan hur jag ska få på mina fenor på brädan vore schyst om jag fick lite hjälp med länkar and shit.
De där skruvarna ser ut som guiderna för de brädor med ett hål. (guiderna sitter i hålet framför och bakom själva skruvhålet i brädan)
Min gissning är att du nog inte behöver dom. Istället skaffar du 2 skruvar med bred-platt skalle (eller inte bred och en bricka) som du skruvar fast fenan med. (Gissar att du kan använda två olika placeringar av fenan med tanke på att det är fyra hål). Ifall det är den vanligaste skruven så är det M6.
Prexis. Ta bort alla skruvarna, passa in dom så att två hål blir framför de två hålen i brädan och sätt sedan fast övriga tre fenor på samma sätt. Du får komma förbi om du inte löser det så ska Farbror Sourra hjälpa. Men det vore ju skumt om du inte klarar av saker som din namne, Chimpansen Ola, skulle klara med enkelhet…
På tal om fenor…..är det nån sorts standardmått på fenor (alltså avståndet mellan skruvarna)? Kan man köpa vilka fenor some helst och sätta på vilken bräda som helst. Jag har en North-planka, men deras fenor kostar för fan hur mycket som helst.
Du kan använda vilka fenor som helst till de flesta brädorna. På North passar våra Nobilefenor exempelvis. finns på http://www.kitekraft.se
Logga in för att svara.

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.
Hantera pushnotiser

Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Hjälp med fenor!
Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.