Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Hjälp! Reparera mastfall!

• Hjälp! Reparera mastfall!

Publicerad av erstasurfer på 9 juni, 2011 vid 14:48

Hej kära surfare,

För ca en vecka sedan var jag ute och körde med min formulabräda och i samband med en kastvind när jag skulle kliva i stropparna fick jag ett… mastfall…

Majoriteten av sprickan som uppstått är under brädan på vänster sida, där det nu finns en liten höjd skillnad under brädan (just vid sprickan då, ser lite ut som när ett jordskred sker och en del av marken trycks upp över den andra). Se bild nedan.

Det vita märkerna är tidigare reparationer av tidigare skador som förre ägaren gjort.

Det själva sprickan på undersidan är ca 17 cm.

Min fråga är då, går det att reparera denna skada, vad behöver man för utrustning, är der svårt, kostar det mycket?

Tack i förhand till alla som svarar på tråden!

Ni kan nå mig på denna email: erik.filip.andersson@gmail.com (kollas dagligen)

Mvh,

Erstasurfer

stefanlindmark svarade 14 år, 5 månader sedan 2 Medlemmar · 1 Svar
  • 1 Svar
  • stefanlindmark

Medlem
    9 juni, 2011 vid 15:55

Är det som det ser ut, dvs att den nya skadan i princip innebär att den gamla lagningen har öppnat sig? Ser ju ut som om undersidan har en tillslipad spackelrand sedan tidigare.

Baserat på hur du formulerat frågan kan jag uppskatta att en hemmagjord lagning sannolikt kommer att bli både ful, tung och kanske inte optimalt stark. Men ibland är det ändå ok (gammal billig bräda, inga tävlingar, etc), så börja i så fall att läsa här: http://www.boardlady.com/

Är det inte OK tror jag det är läge för dig att ringa Svenne här och lägga ut jobbet: http://www.boardcorner.se/

Mvh,
    Stefan

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications