Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Hjälte i Läjet!

• Hjälte i Läjet!

Publicerad av zilversurfarn på 1 oktober, 2005 vid 15:47

TACK!!! till dig som tog upp min rigg på land då jag simmade efter brädan. Den försvann i en jäkla fart och när jag till slut fick tag på den var seglet inte lätt att finna.
    Hade gett upp och gick surt och räknade förlorade tusenlappar när jag såg dig med seglet på stranden.

Tack igen, du räddade min dag!

laugh.gif

ola_p svarade 20 år, 1 månad sedan 4 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • basse

Medlem
    1 oktober, 2005 vid 16:09

Skönt med en hjälpande hand när olyckan är framme. Johan hjälpte mig in till grundare vatten när masten gick av i dag. Lejet det med. Nästa gång bör du iof plocka riggen istället för brädan, brädan hittar man ju på stranden sedan men riggen sjunker.

• zilversurfarn

Medlem
    1 oktober, 2005 vid 16:19

Jo, jag insåg det men lite för sent…
    Brädan var lite snabbare än mig i vågorna…

• voodoo

Medlem
    1 oktober, 2005 vid 17:29

känner man sig minsta osäker på att man klarar av/orkar att ta sig iland med riggen (man kan få brottas ordentligt med den),strunta i den och satsa på brädan så har man iallafall ngt att flyta/paddla iland på!
    kan vara viktigt att tänka på när det blir lite kallare i vattnet wink.gif

• ola_p

Medlem
    1 oktober, 2005 vid 19:05

sveps brädan iväg med en våg så kan man ju dock vara rätt säker på att man inte kommer hinna ikapp den..
    är man utan rigg så kan man ju vinka till sig någon (förslagsvis någotsånär duktig) seglare så få lift in. har man bräda så är det lättast att ligga bredvid och hålla i masten. Att skjutsa någon som inte har en bräda vet jag inte hur man gör lättast.

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications