Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Hmm, C-bom till B-bom. Vad är viktigt?

• Hmm, C-bom till B-bom. Vad är viktigt?

Publicerad av oaxen på 26 november, 2009 vid 17:38

Hej hej!

Normalt sett vindsurfar jag, MEN när Roxens is fått ett lager snö kör jag drake.

Tidigare moddade jag om en fyralinors C-kite så den fick en femtelina. Nu har jag tänkt använda samma bom till en Best Waroo ’06.

Jag har insett att skot-sträckan(vete fanken om jag använder rätt terminologi – sträckan bommen kan röra sig upp till depower-”bandet”) är lite längre på Waroon – hur påverkar det C-kiten? Givet att linlängderna justerats.

Jag behöver en ny chickenloop och en tillhörande lina upp till fästet vid depower-bandet. Vad rekommenderas?

Behövs en stopper(-ball)? Vad gör den?

oaxen svarade 15 år, 5 månader sedan 3 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • roland

Medlem
    26 november, 2009 vid 18:48

Ta linan men den korta sett den inte på stopperbollen, fortsätt sedan med den andre som e längre! fäst sen båda i bommen. Skaffa vilken chickenloop som helt bara den har en donkey dick!!

• surfstore-se

Medlem
    27 november, 2009 vid 08:51
    Oåxen;590155 wrote:
    Hej hej!

Normalt sett vindsurfar jag, MEN när Roxens is fått ett lager snö kör jag drake.

Tidigare moddade jag om en fyralinors C-kite så den fick en femtelina. Nu har jag tänkt använda samma bom till en Best Waroo ’06.

Jag har insett att skot-sträckan(vete fanken om jag använder rätt terminologi – sträckan bommen kan röra sig upp till depower-”bandet”) är lite längre på Waroon – hur påverkar det C-kiten? Givet att linlängderna justerats.

Jag behöver en ny chickenloop och en tillhörande lina upp till fästet vid depower-bandet. Vad rekommenderas?

Behövs en stopper(-ball)? Vad gör den?

Jag har säkert något gammalt liggande i affären så kom förbi o spana vad du behöver.

• oaxen

Medlem
    27 november, 2009 vid 11:58
    surfstore.se;590249 wrote:
    Jag har säkert något gammalt liggande i affären så kom förbi o spana vad du behöver.

Hej!

Har försökt få kontakt både via mailen och mobilnumret på hemsidan men inte hört något. Jag PM:ar mitt mobilnummer så kan du väl ringa.

Tack på förhand.

Patrik

Logga in för att svara.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
No license details found.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Hmm, C-bom till B-bom. Vad är viktigt?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.