Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Hopp tävling
-
Svar till:
Ala tjejer har ju övertag, nedrans flugviktare.
[/ QUOTE ]
jaha…. jag som trodde det hade med tajming att göra -
Vet i fan om det säger så mycket om kiten tror att den däringa Rambo hoppar högre än dom flesta även med en gammal pressening!
-
Sant! Anki inte för många hamburgare nu bara!
Måste hoppa högt ju! Hur går det med coca colan finns suget kvar?
Ps Hälsa Micke. -
Tycker det borde finnas en amatörklass oxå, och en tjejklass och isf en amatörklass för tjejer oxå, annars vore det väl inte rättvist.. Ska amatörerna tävla med sveriges kiteelit så kan väl sveriges ”pro” tjejer gör det oxå
-
fast alla i sverige är väl amatörer i den bemärkelsen att ingen har det sonm yrke och livnär sig på det.
-
Det stämmer säkert, kan ju bli svårt och veta var man ska dra gränsen mellan amatör och prooo.. Men du förstår säkert hur jag menar..
-
Visst så är det dom som är bäst i Sverige får ändå lägga ner mycket pengar själva än så länge men Mike TK och Christian är ju så pass duktiga att dom kanske får lite bättre avtal så småning.
-
Anonym
Gäst1 augusti, 2004 vid 15:34Gränsen mellan amatör och pro är knivskarp. Är du sponsrad med utrustning är du pro. Så enkelt.
Jag tycker också att tävlingen skall delas upp i pro- respektive amatörklass. En Pro-klass med både killar och tjejer samt två amatörklasser, en herr och en dam.
-
Du påstår alltså att du inte har någon tajming för att du är tjej?
-
Lägg ner nu. I alla sporter och i alla andra länder finns det alltid en herr och en damklass. Sen kan man ju lägga till en amatörklass om man har resurser så det räcker. Skulle ju vara kul om någon vill satsa på att göra det till en sport även i Sverige och inte bara en Svenssonsyssla. (Hade kitesurfing varit en del av Riksidrottsförbundet hade man betalt 6% moms på kitekurser ist för 25.. osv). Om man ska sporra tjejer att tävla är det enda sättet. Varken jag eller någon annan tjej har en chans mot de bästa killarna. Låt bara arrangörerna ge ett svar på frågan istället.
-
Svar till:
Hur Mäter ni höjden?
Peter
[/ QUOTE ]
troligtvis i tid..?
Logga in för att svara.