Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Hopp tävling
-
Info kommer ut i kväll på sidan har haft problem med anslutningen.
Mvh Anders & Roger
http://www.kiteaddicts.net
Ps (Vi mäter tid i luften)så ju högre och längre ni stannar kvar uppe ovanför vattnet ju bättre
-
Hallå
Vad gäller en dam och en herr klass så fixar vi det, men det är också så att vi som försöker att fixa tävlingar tröttnar när det är en massa småungar jämt snackar en massa skit på sidan.
För ni ser ju hur många som försöker fixa kite tävlingar i sverige i år.
Det tar en massa tid och en massa fixande med allt runt omkring.
Vi fixade en tävling i Helsingborg i Maj och det blev så otroligt många som skrev in och ville vara med men efter allt skitsnack om säkerhet hit och dit då räckte det med att någon av dom bättre skrev att jag kommer inte och det är kass med vår tävling .Då kom ingen,
Men då var det gratis, men nu kostar det, så folk går upp och kommer för att göra sitt bästa.
Låt se om ni är sugna på att tävla nu då.
Mvh Anders&Roger
http://www.kiteaddicts.net -
Det är väl ingen som har skrivit något skit om denhär tävlingen?
Tycker själv det är kul när det händer nått och man kan åka och kolla. -
Den kritiken jag riktade mot förra tävlingen var för att värna om vår sport. Att korsa en tätt trafikerad farled utan nån typ av myndighet inblandad är riskabelt. Jag är för lite vilda västern-mentalitet men hade något hänt där kunde det gått illa. Tror jag. Alltså som vanligt inte hela världen. Ser dock framemot den hära lilla träffen med ett leende på läpparna.
-
Nej det är riktigt men det har tidigare varit en massa kritiska röster om både det ena eller det andra. Det är alltid så lätt att hitta fel på saker eller folk försök att tänka efter när ni gav någon beröm istället! Det är ju helt fantastiskt att någon lägger ner lite tid och kraft på att få till någon träff eller tävling av något slag denna gången med 10000:- i pris pengar! Helt suveränt och lycka till med evenemanget! Hoppas nu bara att man har möjlighet att komma!
-
Jag tycker det är ett bra initiativ, dock, om jag skall ställa upp, måste U-båts försvaret informeras! Men givetvis kommer man dit som åskådare, Tummen upp!!
-
Svar till:
Lägg ner nu. I alla sporter och i alla andra länder finns det alltid en herr och en damklass. Sen kan man ju lägga till en amatörklass om man har resurser så det räcker. Skulle ju vara kul om någon vill satsa på att göra det till en sport även i Sverige och inte bara en Svenssonsyssla. (Hade kitesurfing varit en del av Riksidrottsförbundet hade man betalt 6% moms på kitekurser ist för 25.. osv). Om man ska sporra tjejer att tävla är det enda sättet. Varken jag eller någon annan tjej har en chans mot de bästa killarna. Låt bara arrangörerna ge ett svar på frågan istället.
[/ QUOTE ]
Måst bara säga att jag håller med Anna. Även om hon inte skulle säga det själv. Klart att hon är duktig. Men visst är det skillnad på tjejer och killar. Tycker absolut det ska vara en damklass. Även om hon spöar skiten av mig och det flesta killarna.
-
Tack för svaret. Ska försöka se till att vi blir flera tjejer!
-
om skitsnackande småungar syftade på mina inlägg -kritiken var inte mot tävlingen, som är ett bra initiativ, utan mot de som inte tycker att vi behöver damklasser på våra tävlingar.
-
Så mindre snorungar fler kitetävlingar och mer tjejer japp det låter bra.
-
Tror att det handlade om en helt annan tävlig inte denna alls och inte att det var riktat mot dig alls Anna.
-
Svar till:
Lägg ner nu. I alla sporter och i alla andra länder finns det alltid en herr och en damklass. Sen kan man ju lägga till en amatörklass om man har resurser så det räcker. Skulle ju vara kul om någon vill satsa på att göra det till en sport även i Sverige och inte bara en Svenssonsyssla. (Hade kitesurfing varit en del av Riksidrottsförbundet hade man betalt 6% moms på kitekurser ist för 25.. osv). Om man ska sporra tjejer att tävla är det enda sättet. Varken jag eller någon annan tjej har en chans mot de bästa killarna. Låt bara arrangörerna ge ett svar på frågan istället.
[/ QUOTE ]
Det är många som inte har en chans mot dom bästa killarna, tycker också det borde finnas en tjejklass, men inte som kan vinnas av 1 eller 2 personer… dom bästa tjejerna kanske skulle tävla ihop med amatörena så blev det lite mer rättvist. Kan väl inte vara så kul och delta i en tävling som man vet att motståndet nästan är obefintligt i…
-
fan anna vill bara ha damklass för hon inte kan hoppa med sina takoon gör som kicki o dra upp en wipika
-
klockrent med en höjdtävling……
men jag tycker att ni ska köra en damklass herr klass och så delar vi in dom i 13 olika beroende på vikten och så har vi en snorungeklass (där dock inga prispengar florerar utan en piggelin som 1:a vinst) på det sättet så kan alla vinna och få kanske en 10:a var i prissumma ?
ironi är kul..
MEN tjeklass och herrklass blir juh klockrent.. det finns juh massor med brudar som åker nu… och det kan bara handla om tur oxå för att hoppa högt.
kör på mer tävlingar och events det ar asball.
-
Ett litet förslag:
Fördela prispengarna (de 10.000) mellan herr och dam enligt antal deltagare i resp klass.
/Daniel
”I love the smell of neoprene in the morning”
Logga in för att svara.