Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Hopp tävling
-
Svar till:
Svar till:
Lägg ner nu. I alla sporter och i alla andra länder finns det alltid en herr och en damklass. Sen kan man ju lägga till en amatörklass om man har resurser så det räcker. Skulle ju vara kul om någon vill satsa på att göra det till en sport även i Sverige och inte bara en Svenssonsyssla. (Hade kitesurfing varit en del av Riksidrottsförbundet hade man betalt 6% moms på kitekurser ist för 25.. osv). Om man ska sporra tjejer att tävla är det enda sättet. Varken jag eller någon annan tjej har en chans mot de bästa killarna. Låt bara arrangörerna ge ett svar på frågan istället.
[/ QUOTE ]
Det är många som inte har en chans mot dom bästa killarna, tycker också det borde finnas en tjejklass, men inte som kan vinnas av 1 eller 2 personer… dom bästa tjejerna kanske skulle tävla ihop med amatörena så blev det lite mer rättvist. Kan väl inte vara så kul och delta i en tävling som man vet att motståndet nästan är obefintligt i…
[/ QUOTE ]
för det första märkte vi när tjejhelgen anordnades att vi är minst 15 tjejer som kitar aktivt i Sverige. För det andra så får man tänka lite längre än så. Genom att ha en tjejklass lockar man tjejer till sporten och till att tävla. Jag var med i en tävling i Venezuela där tjejerna låg sååå långt från killarna. Bästa tjejen gjorde en massa backloops, MEN, eftersom tjejklassen behandlades på samma sätt som killklassen blev det fler och fler tjejer som deltog – mellan 8 och 10 i de flesta tävlingar, och idag är dom säkert fler. Det är det jag tycker att man vill uppnå. Nu lämnar jag den här diskussionen, det känns inte som om någon har tänkt till utan bara skriver för att visa att ni finns. Tack för mig! -
Svar till:
klockrent med en höjdtävling……
men jag tycker att ni ska köra en damklass herr klass och så delar vi in dom i 13 olika beroende på vikten och så har vi en snorungeklass (där dock inga prispengar florerar utan en piggelin som 1:a vinst) på det sättet så kan alla vinna och få kanske en 10:a var i prissumma ?
ironi är kul..
MEN tjeklass och herrklass blir juh klockrent.. det finns juh massor med brudar som åker nu… och det kan bara handla om tur oxå för att hoppa högt.
kör på mer tävlingar och events det ar asball.
[/ QUOTE ]
haha fan det kommer bli en tävling för inbördesbeundran som vanligt
-
Låter ju sjukt kul att se folk ladda som fan för några sekunder i luften. Hoppas bara tiden inte krockar med en massa annat trams.
Skulle man kunna få en vägbeskrivning?
Kommer söderifrån på E6:an -
Hej Anna
Ja tror du har missförstått vad detta handlar om,vi som försöker ordna detta med en tävling har inte tid att sitta här och svara på alla mail hela dagarna,Anders & Jag har vars ett företag som måste skötas.Det är därifrån hälften av pengarna kommer från.Men vi tycker att kita är det roligaste som finns och lägger ner vår skäl i att försöka att fixa så att vår sport kommer ut till alla ,nybörjare till dom som har hållit på ett tag.
Så om ni ska börja gnälla nu igen så försök att ordna en tävling själva och se hur mycket jobb som ligger bakom.
Vi kommer att skriva ut om hur allt går med tävlingen och hur många det är som anmält sig ,då och då.
Mvh Roger Örnvang
http://www.kiteaddicts.net -
Vadå för mail?
Det enda jag frågade er var om ni skulle ha en tjejklass! Då blev det en diskussion om detta som jag var med i, stör det er eller? -
Hej Anna nej då missförstod ditt inlägg vi tycker det är roligt om vi kan få en tjejklass:-)
Och vi håller med mycke skitsnack här på forumet som inte har med kite att göra vi föreslår en avdelning för skitsnack som inte har med kitesurfing att göra, eller vad säger du patrikol ?
Vänligen
Anders och Roger
http://www.kiteaddicts.net -
Skitsnack är vad vissa tycker kanske. Jag snackar faan inte skit om nån.
-
Svar till:
Skitsnack är vad vissa tycker kanske. Jag snackar faan inte skit om nån.
[/ QUOTE ]
jag tycker vi ska skramla till en damklass
-
Jag tycker vi ska skramla till min nästa resa. Dessutom, det är ju skitsnacket man kollar Steffo för.
-
Finns ju offtopic frågan är bara hur mycket vi skall styra upp här på Steffo! Olika åsikter finns ju alltid i detta fallet har det väl varit kite det handlat om som jag ser det.
-
8 män och 2 tjejer har anmält sig fram till nu.

Hälsningar Anders & Roger
http://www.kiteaddicts.net
Logga in för att svara.