Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Hotell Möverpick i El Gouna i april shysst?

• Hotell Möverpick i El Gouna i april shysst?

Publicerad av simonm på 23 september, 2007 vid 15:46

Hej,
    jag och tjejjen funderar på semester i el gouna i april. Hon kitear inte, så det är ska helst va hyffsat tillgängligt med snorkling också.

F.n. har vi kollat på Mövenpick hotell, där det ska finnas ett kitecenter som jag förstått det. Någon som vet om det är bra, eller om det finns andra bättre? Om det skulle vara kasst (antar att man bara får va inom vissa zoner), kan man då välja att köra på ett annat istället?

En annan sak jag funderar på är att jag läst att det inte går att kitea vissa tider på dagen där pga tidvatten och rev. Någon som vet om det begränsar mycket?

Något annat ställe som rekommderas annars, min flickvän kitar inte som sagt?

Simon

simonm svarade 17 år, 7 månader sedan 2 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • masterquiz

Medlem
    23 september, 2007 vid 20:54

Det går bra att kita på Mövenpicks egen strand, men oftast så är vindarna inte lika stabila där som de är på de kitecentra som ligger lite längre norrut. Vi bodde på Three Corners Ocean View, inte riktigt lika hög standard som Mövenpick, men de har shuttelbuss till kitestranden där hotellet även serverar lunch som ingår i deras all-inclusive. Tidvattnet kan ställa till det om man vill kita innanför reven, men utanför är det inga problem..

• simonm

Medlem
    24 september, 2007 vid 10:52

Ok, tackar för infon!
    Är ”problemet” med revet och tidvatten samma överallt, dvs både vid Mövenpick och Three Corners?
    Jag antar att det är plattvatten innanför revet och djupvatten och lite mer vågor utanför. Skulle ju va shysst att kunna köra lite av varje, men det kanske man kan, bara att det gälller att timea när man kör vad?….

Om man skulle köra på Mövenpick, och det visar sig lite dåligt någon dag, kan man isf åka till en annan kitestrand någon dag? Dvs, är det långt och är man välkommen (förutsatt att man betalar)?

Simon

• masterquiz

Medlem
    24 september, 2007 vid 14:37

Har inte själv åkt på Mövenpick, så jag vet inte hur tidvattnet påverkar där. Hur tidvattnet påverkar kan du kolla här:

http://www.kitepower-elgouna.com/en/el_gouna/location/tidal_calendar/

Det är inte speciellt långt till de andra kite stränderna. Ligger 3 olika centra på rad. Kostar väl någon liten slant, 3 euro eller något sånt tror jag. Kan ju få mer info på hemsidan..

• simonm

Medlem
    24 september, 2007 vid 18:47

Toppen, tackar!
    Verkar som det lutar åt Mövenpick då som sagt min flickvän inte kitear, och det verkar vara ett shysst hotell. Några dagar tänkte jag åka bort till Mangrove beach och köra isf för att testa där också.
    Nu är frågan bara när man ska åka dit. I början av april är det som sagt, men tidal prediction du länkade till visar tyvärr bara 2007. Någon som vet var man hittar detsamma för 2008?

/S

Logga in för att svara.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
No license details found.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Hotell Möverpick i El Gouna i april shysst?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.