Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › http://www.bestkiteboarding.com
- 
Tillbaka till huvudfrågan… Är det nån som har hört något kring Best’s prylar? Är det nån som har beställt från tex USA och åk på tull och moms, hur hårda är kontrollerna? s 
- 
Nja, jag beställde en omgång golfklubbor till frun förra året från USA och jag fick betala moms och tull (25 resp 3.5%). Nu var golfbutiken så pass klok att det angivna värdet endast var 70$ (1/10 av det verkliga) så ”importkostnaden” blev inte så hög. Problemet hade ju blivit m paketet hade försvunnit på nått sätt då hade ju försäkringarna bara gällt det angivna värdet. Jag inbillar mig att om man angett 0 kr på paketet (ingen moms och tull)för varans värde hade nog tullen blivit betydligt mer intresserande av vad som fanns innuti. Fast om det är ”eftersänt flyttgods” som skickas från USA skulle säkert allt lösa sig även om det stod ett verkligt värde på paketet. /U. 
- 
Ja ja, vi får väl se vad som händer med moms och tull. Det är ialla fall billigt, 2620kr för brädan och ev tull och moms hamnar då alltså runt 3800kr för en ny bräda. Det är halva priset mot en tex Cabrinha, frågan är om den bara är hälften så bra… s 
- 
Tull 12% + moms på tullavgiften alltså tot 15% 
 Moms 25%
 Frakt räkna 1000lappen med flyg
- 
jo jag fattar hur du räknar. Shippingen är gratis men tar nog 5-12 dagar. Brädorna är slut men kommer in om en vecka. Berättar resultatet om nån skulle vara intresserad. s 
- 
gör gärna det. Är du säker på att frakten är gratis trodde bara det var inom US H 
- 
Jag är intresserad. 
 Vilken bräda tänkte du köpa?
 Sen kostar det extra för fenor,pads,straps och handtag vad jag förstod.
 Då vart det lite dyrare. Ca 100 dollar extra.
 Patric
- 
De é bara å handla men räkna med att tull och moms sprättar upp paketet… det gjorde dom med min våtdräkt som jag köpte förra året. Med det blev ändå ca 30% billigare än i detta sosseland… E   
- 
Best kommer snart ha en representant i sverige… då kommer det finnas billiga o bra kites till alla… /Arnekiteboarding.se 
- 
Patrik, 
 du har så rätt, det är bara brädan som man får för 359 dollars. Som kan ses nu så har de modifierat siten en del så man kan customizera direkt, eller köpa sina pads, handtag, etc.s 
Logga in för att svara.