Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Hur är det in norra delen av landet???
- 
		Hur är det in norra delen av landet???Publicerad av skejtar_henke på 2 december, 2003 vid 15:46Vi har då varit och surfat på vattnet idag. Lite lite vind men lite kul ändå. 
 Vill bara påminna er att att södern är mysigt.. ler stort!
 henke H kitesweden svarade 21 år, 11 månader sedan 9 Medlemmar · 21 Svar kitesweden svarade 21 år, 11 månader sedan 9 Medlemmar · 21 Svar
- 
			21 Svar
- 
Svar till: 
 Kommentarer överflödiga.. 
 /Mvh Lars
 http://www.dacon.biz[/ QUOTE ] 
 nice bild! är det mycket vatten på isarna hos er?
- 
Fin bild! Ser lite kallt ut. Ps provade Melkers kite en 10 kvm OR för några dagar sedan! Var en jävligt skön kite väldigt välgjord! 
- 
Isarna var kanon i helgen (med lite vatten) sedan blev det +5 och massor med vatten och nu är det -4 så isarna är väl sisådär.. 
 Jo Broncon är skön, tror dock inte att du testade en 10:a var nog en 9:a !
 /Mvh Lars
- 
Ha ha Melker sa till mig sist nu skrev jag fel igen!  
 Du har såklart rätt jag har inte sytt dit en kvadrat meter på Melkers kite.  
- 
OK, Det är en Bronco 12:a på bilden, vinden var runt 3-4 m/s och vi toppade 51 km/h (Mätt med GPS). 
- 
pip till när snön satt sig i isen uppe hos er så kan ni nog räkna med besök, om den inte sätter sig här före dvs   
- 
Japp ! 
 Vi har tänkt ordna ett vinter event med tävlingar etc till våren, plats ej spikad.. förslag på upplägg mottages..
 Vi har köpt in några GPS:er för speed tävling..
 /Mvh Lars
- 
låter kanon!!! 
 lägg de inte mellan slutet av februari och mitten av mars bara  
- 
låter kanon med tävling.. i byske kanske? 
 om det är nära skellefteå så kan jag ordna några fina rails,
 och några mindre fina rails…
- 
de va som faan! rails! känns som att de måste va i skelefteå då  ! !
- 
går att ha i byske eller kring skellefteå… 
 men jag ska nog kunna fixa 4-5 bra om ni vill….
- 
Svar till: 
 Japp ! 
 Vi har tänkt ordna ett vinter event med tävlingar etc till våren, plats ej spikad.. förslag på upplägg mottages..
 Vi har köpt in några GPS:er för speed tävling..
 /Mvh LarsÄr det inte lite vanskligt att använda GPS’er som hastighetsmätare? 
 Kanske inte spelar ngn roll… men en handhållen GPS visar fortfarande ganska stora fel (upp till 50 m)/Eddie – Gnällspik  [/ QUOTE ] 
- 
smidigare att mäta upp en bana på 100 meter och räkna ut snitt fart… 
- 
Jag har arbetat med GPS och DGPS i ett antal år och det funkar så här: 
 Utan SA så garanterar man från DOD’s sida idag en positionsnoggranheten bättre än 25 m (95% av tiden), höjden är ca 50% sämre än XY. Däremot så är hastigheten väldigt exakt, detta beroende på att felet förändras relativt långsamt vilket innebär att 2 på varandra följande mätningar (inom 1-5 sec) håller väldig bra innbördes nogranhet. Detta ger en noggranhet i hastighet bättre än +/-0,5 m/s, mao mycket bättre än många andra alternativa mätmetoder.
 /Mvh Lars
 http://www.dacon.biz
Logga in för att svara.