Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Hur är North ProgressionComp bommen?

• Hur är North ProgressionComp bommen?

Publicerad av anonym-anvandare på 23 februari, 2004 vid 20:52

Någon som kört North Progression Comp B 165-215 eller andra längder, och kan berätta lite om hållbarhet, styvhet när den är utdragen sisådär 20cm, lite allmän info alltså…Hur är den i kurvan, vid, snäv? Hoppas på det senare.

Väldigt tacksam för hjälp, måste köpa en bom snart!

Oscar W

racso svarade 21 år, 8 månader sedan 4 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • endy

Medlem
    23 februari, 2004 vid 20:56

Jag hade tidigare progcomp 150-200 och jag tycker den funkade fint, bytte sedan upp mig till Xcomposite det är ju bra mycket styvare vid förlängning över 20cm ska man ha t.ex en bom som jag hade och kör över 20-30cm förlängning skulle jag satsat på en styvare bom.

• anonym-anvandare

Medlem
    23 februari, 2004 vid 22:21

Tack för tipset. Kommer max köra med ca 20-25cm förlängning på 165bommen och det ska den väl klara av tycker jag. Har kollat lite på xcompositebommen du pratade om men måtten passar mina segel dåligt, så förbannat långa bommlängder på instinct seglen, 170 på 4.7 / 179 på 5.3 och 184 på disco 5.9 så köper jag en kolbom 150-200 blir det ju alltid minst 20 cm förlängning. Skulle vara till ett framtida 4.2 då som har 160 i bom, men jag kör rdm-master så uthalet måste dras lite extra, och då är vi tillbaka på just 165…

Måste hitta en bra bom med måtten 165 till ca 200-210 alltså. Om någon har ett bra tips på bra bommar så emottages det gärna.

Surfs up,
    Oscar

• oscar

Medlem
    24 februari, 2004 vid 08:28

Jag tycker att Prog comp bommen är en av de bästa alubommarna överhuvudtaget. Finns en del NP-fantaster i min klubb men alla kör med Prog comp bommar.

• endy

Medlem
    24 februari, 2004 vid 08:34

Ska du ha 5,9 som störst tycker jag progcomp är ett mycket bra val, skönt med squashgrip och tunnare grepp.

Även boards satte denna bommen som en av de bästa alubommarna, den var den styvaste om jag inte minns fel.

• racso

Medlem
    24 februari, 2004 vid 12:21

Ja men då är man väl övertygad då, det får bli en progression comp…

Tackar för tipsen.

Oscar

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications