Senaste nytt Forums Kitesurfing Kitesurfing 4 dummies Hur bär man både kite å bom ?

• Hur bär man både kite å bom ?

Publicerad av anonym-anvandare på 7 september, 2005 vid 19:27

Jag e lite ny på dethär med kite. Var ute idag å det blåste la sådär.
    Jag hade ingen kompis med mig (lite dumt kanske) men fick hjälp å starta av ett par andra som var där. Jag fick lite trassel på linorna, tog upp kiten på land men sen när jag skulle i igen så hade dom andra stuckit.

Nu till min fråga: Vilket är bästa sättet å ta sig ut till vattnet med kiten (om man ska göra en vattenstart), jag tog bara bommen i en hand å kiten i andra men det slutade i trassel. Ska man kanske vira linorna runt bommen å lägga ut dom när man kommit ut i vattnet? Berätta gärna hur ni bär er åt =)

tack på förhand, Oskar

mrmille svarade 20 år, 1 månad sedan 4 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • nils_wirell

Medlem
    8 september, 2005 vid 13:52

Oskar,
    Ingen hit att bära med sig grejerna ut i vattnet för att vattenstarta. gå ut i vattnet. Starta med hjälp från land. Om du inte har kolla på grejerna så lämna brädan vid stranden. När du har fått kolla på draken håller du den i luften och går in och hämtar brädan. Sedan kan du ju alltid starta draken själv eller drift launcha. Rekommenderas inte dock.

• sj0gren

Medlem
    15 september, 2005 vid 19:36

Ha alltid en kompis med dig! Det är nästan ett måste! Speciellt om man e nybörjare.

• mrmille

Medlem
    17 september, 2005 vid 09:04

håller med sj0gren
    men, när du är säker som fan sen så kan du testa detta
    http://www.kitefilm.com/video/selflaunching.wmv

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications