Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing hur blir man av med grejerna?

• hur blir man av med grejerna?

Publicerad av anonym-anvandare på 26 april, 2005 vid 10:35

Har själv varit förskonad från stölder trots att jag surfat i mer än 15 år. Brukar aldrig lämna grjejer kvar på/i bilen över natten i Göteborg och när man är iväg nånstans använder jag låswire och takbox, inte världens säkraste kanske men det har funkat (tur?) hittils. Oron finns ju dock, särskilt som det verkar osäkert att få ut nåt på försäkring.

Hur och var har ni mindre lyckligt lottade blivit av med grejerna, finns det några skräckhistoriershocked.gif

//cada

andreas-f svarade 20 år, 6 månader sedan 4 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • niklas_s

Medlem
    26 april, 2005 vid 11:12

vet att nåra blev av me sina kites under waveclassic 03. viktor la väl sin utanför stugan tror ja vilket kanske inte va så genomtänkt. ganska lättöverkomligt

• jeppo_f

Medlem
    26 april, 2005 vid 11:22

Jag blev av med hela utrustningen (bräda + mast + 3 segel + bom) när jag lämnade grejjerna i en låst garage-bur över en helg. Buren gick dock inte hela vägen ner till golvet, så tydligen kunde nån pilla ut prylarna i glipan mellan dörren och golvet.

Riktigt retligt när jag kom hem söndag kväll för att hämta prylarna inför en veckas surf i Danmark och upptäckte att allt var väck. Ännu retligare när jag ringde till Trygg-Hansa, mitt dåvarande försäkringsbolag, och upptäckte att ingeting gick på hemförsäkringen! Det blev en mycket dyr tur förbi Varberg dan därpå för att kitta upp igen. Inte mycket pilsner på den resan…
    mad.gif

/jeppo

• andreas-f

Medlem
    26 april, 2005 vid 12:40

Det var väl den råsköna Gecko 265:an som försvann då va? Shit shit vilken snygg bräda det var!

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications