-
Hur få bort klistermärkesklet från monofilmen?
Har tagit bort några fula klistermärken från ett segel, kvar blev en klibbig klister-klet som jag vill ta bort. Hur får jag bäst bort den utan att skada monofilmen?
Logga in för att svara.
Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Hur få bort klistermärkesklet från monofilmen?
Har tagit bort några fula klistermärken från ett segel, kvar blev en klibbig klister-klet som jag vill ta bort. Hur får jag bäst bort den utan att skada monofilmen?
Det finns ett företag som heter 3M som tillverkar en spray som man använder för att ta bort klisterrester från tex bildekaler på bilar. Ruggigt effektiv, går ej att jämföra med T-röd som vissa försöker använda. Sprayen finns antagligen att köpa i biltillbehörsaffärer.
Eucalyptusolja funkar oxså.
Passa dig för t-röd eller liknande, kan sabba plasten.
/Matsson
T-röd sabbar inte plasten, men det kan däremot aceton göra.
/marcus
Thinner, aceton eller t-röd.
Inget av dessa förstör någon monofilm, bara man sköljer av seglet efteråt!
Har själv använt allt detta och det fungerar olika beroende på vilken typ av klister som finns på klibborna.
/Mange
Logga in för att svara.
Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.
Hantera pushnotiser