Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Hur får jag vattnet ur brädan??

• Hur får jag vattnet ur brädan??

Publicerad av christofer på 28 juli, 2001 vid 12:55

Jag håller på att tömma min bräda genom ett hål i bottnen och i nosen. Dock har akterpartiet kring fenboxen börjat spricka upp så jag har precis öppnat och kollat. Stringern var murken och brädan är ganska mjuk där. Hur ska jag göra?? Ska jag öppna upp bottnen och plasta? Brädan skal väga6.8 kg, väger idag ca 12 – 13 kg!!! Är det verkligen möjligt att brädan kan sugit åt sig så mycket vatten?? Det är en ren sandwich bräda.

Snälla hjälp!!

Tacksam för svar

Christofer

anonym-anvandare svarade 23 år, 9 månader sedan 4 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • martin

Medlem
    28 juli, 2001 vid 14:20

Om brädan vägde 7kg innan och nu ligger runt 13, så lär det vara vatten. Vad skulle det annars vara? Det kommer aldrig att gå att få bort så mycket vikt. 2 kanske 3 kg kan gå om du låter brädan ligga och torka riktigt länge. Det är nog bara att se sig om efter en annan bräda.

• voodoo

Medlem
    28 juli, 2001 vid 15:12

kontakta ditt försäkringsbolag….för det är bara skräp kvar av denna bräda och har du tur kan du nog få ngn sorts kompensation OM du har en försäkring!!

”If you never get hurt, you’re just not radical enough”

• anonym-anvandare

Medlem
    28 juli, 2001 vid 21:24

Såg en extrem variant i tyska SURF. Man fäster brädan vid däcket(som driver)på bilen som står lämpligt parkerad något över en kant. Fäst ordentligt och låt sen cirkulera, dvs gasa!!!. Centrifugalkraften driven ut vattnet. Torka ordentligt och täta. Torktiden är lång! Trots allt kan du ev räkna på ”röta”. Tyvärr kan det vara kört, kan hålla en säsong men sen blir det svårt.

• anonym-anvandare

Medlem
    5 augusti, 2001 vid 13:10

Man kan borra några eller ngt lite mer centrerade hål genom laminaten (ej skummet), för att torka ur vattnet som med den vikten sugits in i hela skummet. Sedan kan den ligga i en bastu tills du via vågen mätt att den är ok. Därefter plastar du igen hålen och kör! Alltså vi talar inte 140 graders finsk-sauna-björkris-piske-temperatur utan förhöjd temp för att skynda på torktiden och få brädan att ”svettas” lite snabbare.

Logga in för att svara.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Hur får jag vattnet ur brädan??

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.