Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Hur fixa quickrelease?
-
fan inte bra på fallskärm heller, fan jobbigt om det skulle börja regna mäniskor bara för att de handlar hos klaus och ulla, kan ju skada andra rätt bra det osså.
-
Sant men dock inte lika stor chans men fy fan och få en snåljåp i pannan från 1000 metershöjd.
-
hehe, visst har ni rätt i det mesta.
Dock så är det ju rätt sak vid rätt tillämpning som gäller. Personligen kör jag alltid med leach som kan fånga upp kiten. Det jag gillar med en shackle är just att dom av någon anledning funkar för mig. -
Själv så kör jag med Wichard schakel 2673 Quickrelease som jag beställt av Kaj Kjellgren [kaj@kajtech.nu]
Med denna variant krokar man i schakeln i en stålring istället för chicken-loopen, det funkar även bra att montera leach-systemet i schakeln & få en spinning-leach.
Detta system har funkat mycket bra för mig & minskat trasselfaktorn avsevärt.Den här typen av schakel löser ut mycket lätt oavsett belastning.**** Bronco rider ****
– The Vänern keatöörs – -
Svar till:
är du helt säker på att du pratar om rätt sak?
en skothake är en quickrelease[/ QUOTE ]
Nä men en schakel fungerar bra. Det skall dock vara en sådan som löser ut under tryck. Alltså en sådan som är avbilldad innan. Observera dock att det finns schaklar som inte löser ut lika lätt under tryck.
En pistol/skothake är dock ngt helt annat. Hittas offtast på focken på ett lite äldre segel. -
Ok för att få denna förvirrade tråd lite rätt.
Den här modellen ska man inte använda -
Svar till:
Den här moddellen ska man använda om man ska ha schakel.
[/ QUOTE ]
eller om man inte har tummen mitt i handen så går det bra att göra en egen lösning -
Skulle villa veta om det finns någon som har hittat denna lilla plastboll eller ögla och löstut vid en nöd situation?
Har svårt att tro det.Peter
-
Har en liten annan lösning där man endast behöver dra handen uppifrån och ner övar chaklet så löser det ut.
Inte alls konstigt och funkar även om man har dålig koll.
Logga in för att svara.