Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Hur göra 2-linorsbom till 4-linors?

• Hur göra 2-linorsbom till 4-linors?

Publicerad av snowmo på 17 juni, 2003 vid 01:42

Hilfe! Sitter i STHLM och kliar mig i huvet. Har köpt en beg Wipika free air 6,5 (-00) med 2-linors orginalbom. Kiten var helt origgad så tjena mittbena att jag i min nybörjariver klarade av att lista ut hur linorna skulle sitta. Om någon har tips om hur jag kan lösa mitt problem blir jag asjätteglad. Funderar även på om jag redan från början ska rigga om kiten till 4 linor? Vad behöver jag köpa i så fall? Kan man göra om 2-linorsbommen så att den funkar för 4 linor? Var köper en fattiglapp sina linor?
    Tack på förhanden.
    Live the dream, enjoy the nudelsoppa! MVH Micke

snowmo svarade 22 år, 4 månader sedan 3 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • kitelife

Medlem
    17 juni, 2003 vid 07:12

Har tidigare lovat att posta en skiss på ett bridalsystem till en 2 linors men in lyckats, har nu fått tag på scanner så här kommer den…

• kitelife

Medlem
    17 juni, 2003 vid 07:18

Jag har ett gammalt depowersnöre (komplet med depower chickenloop och hela kittet) liggande från min wippi bom, kan nog skaka fram 2 linor oxå med lite tur : )

skicka din adress och 400 spänn till; (så lägger jag det på lådan…)

Pontus Norling
    ErikDahlbergsg. 58
    254 40 Helsingborg.

• anonym-anvandare

Medlem
    17 juni, 2003 vid 11:37

Jag byggde om min liquidforce drake (svarta faran) för 2 år sedan de gick aldeles utmärkt jag kopierade rakt av en 4 linsbom med klämclit o allt. det gick på ca 700 pickadåller köpte allt på wattski. Mitt råd lyder köp pans prylar de är skit billigt! bara extra linor kostar 400kr om du köper dom billigt. /pontan

• snowmo

Medlem
    22 juni, 2003 vid 15:49

Tjena Pontus! Min förvirring börjar släppa tack vare bilderna du skickat in. Jag är mycket intresserad av att köpa dina grejor. Men eftersom jag har noll koll på vad det är jag egentligen behöver skulle jag bli glad om du slog en pling(073-6841966, 08-53174178)innan jag skickar iväg pengarna. Alternativt kan du maila ditt nummer till dramagam@hotmail.com så hör jag av mig.
    Tack och hej säger MICKE!

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications