Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Hur hade ni planerat inköpen???

• Hur hade ni planerat inköpen???

Publicerad av anonym-anvandare på 21 april, 2005 vid 09:42

Hur hade ni planerat era inköp? Efter många års slitande på prylar från 97 & 98 är det dags att uppgradera utrustningen.

Jo – pengarna skulle räcka till helt nya prylar men när jag räknar samman känns det som väldigt mycket pengar och kanske vill jag istället snåla in på vissa prylar och dra iväg på nån resa till sommaren och kanske få till nån helg i Klitmöller för pengarna som blir över. Sen är jag lite tveksam till helt nya prylar då man måste vara så himla rädd om dem i början, vilket jag inte är! Nja, nya prylar lockar oerhört men är det värt det?

Master, förlängare etc köper jag dock nytt.

Hur skulle ni lösa följande behov (väger 85kg):
    • Vågis alt freestylevågis för onshoreförhållanden. Har tittat på och är supersugen på M Syncro alt JP RRW men de kostar ju 10 resp 12 000.
    • Alternativ kan vara något begagnat – men vad till vilket pris? Hur långt bakåt i årsmodellerna tycker ni man kan gå?
    • Alternativt ny (2002) våg/våg-freestyle från Tyskland för ca 3,5-4000:-
    • Vågsegel ca 4,5/5,0/5,8. Allt nytt = dyrt.
    • Alternativ kan vara äldre modeller från Tyskland
    • Alternativt begagnade segel men vad och till vilket pris? Hur långt bakåt i årsmodellerna tycker ni man kan gå?
    • Våt/torrdräkt – är man snål lagar man sin sola evolution som är ok men inte mer, satsar man lite köper man kanske en NP 4000 alt NP 5000.

Spekulera och kommentera tack och ladda för vårsurfet – snart kommer brisen!

anonym-anvandare svarade 20 år, 6 månader sedan 3 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • mattap

Medlem
    21 april, 2005 vid 10:32

Begagnad JP FSW, tokbra sen 2001, små skillnader i shape mellan olika årsmodeller fram till 2005(2001 års modell är nästan identisk med 2004 års modell enligt tester i Boards)Borde kunna hitta en från ca 3500:-.

Segellinje från Gun.de alternativt begagnad Gun linje!

Satsa på en bra torris så du kan köra när det är kallt! På sommaren duger en risig dräkt!

Borde inte bli så dyrt!!

Personligen hade jag satsat på en större freeride i första hand för att få så mkt segling som möjligt, men du kanske har en sån redan!

• highflyer

Medlem
    21 april, 2005 vid 10:34

Köp mast bom mm nytt. Segel och bräda skulle jag köpa årsmodell 2004 på så sparar man ganska mycket pengar till tex surf resa. våtdräkt skulle jag köpa en ny..
    Köp inte för gammla och slitna greger för då får du byta snart igen.
    Så skulle jag ha gjort i alla fall.

• anonym-anvandare

Medlem
    21 april, 2005 vid 10:54

Jepp – nyare freestyleutrustning finns redan. Som tur är behöver den inte bytas på ett tag smile.gif
    Ska kolla in JP FSW.

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications