Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Hur hoppa lågt, snabbt ?

• Hur hoppa lågt, snabbt ?

Publicerad av bjornen på 18 september, 2007 vid 07:04

Jag skulle vilja ha lite tips på hur man hoppar med kontroll när det går lite snabbare dvs lågt, långt och med bibehållen fart. Jag har inte fått grepp om detta än antingen så landar jag på häcken så att farten avtar eller så lyckas jag nästan dyka med nosen och inget av dessa är speciellt trevligt. Hur gör ni ?

//Björn

Jag kan inte hoppa alls enda gången jag hoppar är när det går så fort att jag flyger av mig själv :smirk:

tropic svarade 18 år, 1 månad sedan 4 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • mexi_

Medlem
    18 september, 2007 vid 07:52

lova lite precis innan hoppet, vinkla brädan så att vinden lyfter den, böj upp benen under rumpan. Om nosen dyker så skota ut lite, om häcken dyker skota in lite. Du ska landa lite på slör så att du inte får spinout eller tappar fart. Jag tycker att jag får de bästa långa hoppen ikrokad i selen

• oscar

Medlem
    18 september, 2007 vid 08:07

Om nosen dyker, skota in stenhårt, titta bakåt över axeln och vips du har gjort en framåtloop! 🙂

• tropic

Medlem
    18 september, 2007 vid 15:29

Jag tror på att vara ikrokad…jag hoppar oftast uselt om jag inte är ikrokad. Så jävla jobbigt att skota in och satsa på framåt om man är ikrokad och fötterna flyger ur stropparna bara =/

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications