Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Hur kallt får det bli ?

• naish

Medlem
    3 januari, 2004 vid 23:58

nä jag tycker inte att det blir så himmla klumbigt crazy.gifOkej då, kanske för lite.Max 30 e det bättre wink.gif?//Philip

• styret

Medlem
    4 januari, 2004 vid 08:40

beror väl på hur tunn dräkt man har under. shortjohn och väst med huva som finns på skidsport/surfers paradise är riktigt praktiska att ha under.

• cambo

Medlem
    4 januari, 2004 vid 17:19

Så länge det är plusgrader i luften är inte vattentemperaturen så väldigt viktig. Det kanske blir ett par grader kallare än vad det har varit nu de senaste veckorna och det är inga problem känner jag. Blir det minus i luften och vind är det inte lika skönt att vara ute på vattnet.

Till er som funderar kring 5/3 dräkter
    Jag köpte min nuvarande dräkt, NP 5/3, i våras och den körde jag med under hela sommarn hösten och använder den fortfarande utan problem. Nu kör jag dessutom ett tunnare underställ under våtdräkten och det är ingen risk man fryser. Enbart händerna som är lite problem.
    Även under de varmaste dagarna på sommarn fungerade den överraskande bra.

• niklas_s

Medlem
    4 januari, 2004 vid 18:35

ja å Ian va ute å rippa loss ida å då testa ja me underställ också under mina 2 andra dräkter, en 5.4a å under de en 3.2a å underst ett underställ. ja skulle kunna frysa in mig i ett isblock i 5 år utan att frysa om kroppen. händerna e ju allti ett problem. men endå tycker ja inte va allt för kallt om dom häller. bara de att de gör så GRYMMT ont i dom när man vilar. aja. jäklit go segling ida iaf för er som missa de. cool.gif smile.gif laugh.gif

rip it up

• niklas_s

Medlem
    4 januari, 2004 vid 18:39

kan tillägga att de inte va speciellt smidit me allt detta på mig. men hällre varm å osmidig faktiskt. fryser man blir man inte speciellt smidig då häller.

• naish

Medlem
    4 januari, 2004 vid 18:58

Är det inte snö i Gbg? crazy.gifJag åker snart upp med min moppe till gbg och surfar med er! wink.gifHär nere i skit Skåne e det inte en kotte som surfar frown.gif//Philip

• cambo

Medlem
    4 januari, 2004 vid 19:33

Svar till:

Är det inte snö i Gbg? crazy.gifJag åker snart upp med min moppe till gbg och surfar med er! wink.gifHär nere i skit Skåne e det inte en kotte som surfar frown.gif//Philip

[/ QUOTE ]

Snön i sej har väl egentligen inga som helst negativa effekter på surfingen

• JOHN_J_RAMBO

Gäst
    4 januari, 2004 vid 19:36

joooooooooooooooo!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Det blir kallt om stjärten när man drar nedhal..gillar att kunna sitta på gräs o inte slask eler kall snööö..höhö

Fan va galet att ni surfat idag Nicke.S cool.gif

hu mycket blåste det?
    Kollade imorse vid 12tiden, typ 8-10m/s..sydsydost?

Inga goa bilder från istiden do??..

• ian

Medlem
    4 januari, 2004 vid 19:38

jo, snö finns det, men det stoppar inte två idioter (båda med idiotfaktor på minst 3.8 var) så alltså nästan åtta idioter att GÅ ner till fiskebäck o surfa. måste säga att det kändes rätt konstigt att vandra upp på ett snötäckt riggdäck med prylarna. Att sedan var så korkad att man inte ens ställer sig i lä när man byter om var väl ingen höjdare kanske hehe. Jaja… kinderna, pannan o händerna var nog det som frös värst, och fötterna när man stod barfota på snön. Frös innan redan innan jag klev i vattnet men det kändes nästan som att det värmde. Ska prova med diskhandskar under vantarna nästa gång…. om jag orkar sej köpa dvs.
    gött surf iaf =).

Efteråt blev det såklart snösurf =)

• niklas_s

Medlem
    5 januari, 2004 vid 00:24

GRYMMT ida. tisda blir nästa mål. tycker inte de va så kallt förän man gick upp å de börja värka i händer nått så in i h-lv-te. men de va de lätt värt. riktit fin vind faktiskt. sydligt å fint tryck i 5.0an. nån som kommer till fiskebäck på tisda? kan inte gwc börja me måndagsseglingen igen. ny sessong nu ju. idiotsektionen

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications