Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Hur kopplar man leashen?
-
Hur kopplar man leashen?
Publicerad av ninoh på 15 oktober, 2007 vid 15:16har en switchblade 2, hur ska man koppla leashen? är inte där än men vill bara veta hur det ska kopplas när man kör unhooked. på chicken el? tacksam för svar.
mvh
christian12345 svarade 18 år sedan 4 Medlemmar · 9 Svar -
9 Svar
-
Sätt den precis ovanför QR.
Se video
http://www.cabrinhakites.com/kites/videos/powerdrive-2n1-video.html -
tack för svaret.. om man ska köra handlepass o sånt funkar cabrinhas leash som man får med då?
var på selen ska den kopplas? några tips på hur man ska börja köra unhooked.. saker man kan träna på, bästa sättet att krokaur o i igen osv..? hur gör man med dicken? mke frågor.. sorrymvh
-
Leashen som man får med funkar till HP.
Ofta så sitter det två metallöglor på selen. Mellan dem sätter du ett snöre och så fäster du leashen i snöret på ett sätt så att den kan glida fram och tillbaka.
Donkeydicken kan du klippa av, eller gaffa så att den står uppåt.
Då bommen kommer med swivel, är kycklingöglan ganska ranglig. Om du gaffar swivelen så att du får mer stabilitet – och så blir det lättare att kroka i igen.
-
tack för svaren christian! blir till o testa nästa gång jag drar ut om det inte blåser för mke 🙂
-
öööööö jag gör fan inga HPs men man ska ju alltid ha leasch…
-
Jo, man ska alltid ha leash om man inte är på slajdern. Grejen är den att Cabrinha-bommen kommer med någon slags old-school fool-safe uppsättning som man måste modda lite för att den ska funka bra. Hmmm. Jag kommer aldrig kunna förklara det här med ord. Vänta lite – jag går och tar en bild av det…
-
Okej, nu blir det pedagogiskt som fan här. På ena bilden ser du den gaffade donkey-dicken och den delvis gaffade swivelen.
På den andra bilden ser du hur du sätter fast leashen. Grejen är egentligen gjord för att sitta på pinnen, men det duger inte om man försöker göra HP och sådant. För att leashen ska kunna svischa fram och tillbaka utmed snöret som går över ryggen så kan man sätta dit en kustom snodd (eller liknande) igenom öglan på grejen.
Hoppas att det redde ut begreppen lite.
-
kan bara bocka o buga christian! tack för att du ens orkade lägga ner tiden o förklara så pedagogiskt, nu hajar ju till och med min trötta hjärna! 🙂 tack som faen!
Logga in för att svara.