Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › hur loeng braeda schka man ha?
-
hur loeng braeda schka man ha?
Publicerad av anonym-anvandare på 2 september, 2003 vid 22:04schka schoepa cuschtjom, hu ljoeng schka den va? ha 151 nu, vill ha mindje men vet inte hu litet som ae fo litet?
davids svarade 22 år, 2 månader sedan 3 Medlemmar · 3 Svar -
3 Svar
-
beror ju på din vikt och skill, i vilken vind du vill anv den, om den skall kompl din 151, hur bred den är mm.
jag väger 75 och kör en 119*33. den fung superbra för mig när det blåser lagom för en north 12a eller mindre, med
16 så behöver jag ganska bra med tryck för att inte behöva koncentrera mig på att ta höjd. om jag skulle anv
endast en bräda skulle jag nog välja ngt i stil med 130-135×34-36.david
-
e ahn även fullare än jag? Har varit en lång natt med aldeles fär mkt nubbe till kräftorna… men då kan ju jag passa på att ställa samma fråga till mer erfatna kitare, jag väger drygt 80kg, 197cm och har en Rhino2 14m2 som primär drake ( som jag int eännu har testat, hoppas kunna göra det imon i rågelund) Vad Skall jag ha för minsta längd på brädan? mäste tillägga att jag e relativt grön på det hela… kan åka en del men inte vidare snyggt!

-
Jooo verkar verkligen jättefull. Sannolikt att man skulle gå in på Steffo mitt i natten och skriver ett sånt inlägg. Lite väl lätt att förstå för att han/hon skulle vara full, lite väl genomskinligt.. Hade det varit totalt obegripliga ord hade jag kunnat köpa det men inte när man bytat ut ska mot schka, humm… nice try though!
Logga in för att svara.