Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Hur man köper billiga segel?

• Hur man köper billiga segel?

Publicerad av culing på 4 augusti, 2010 vid 22:03

pOm man tittar på ett segel i en butik, rullar ut det och tycker allt ser bra ut.
    Sedan rullar ihop seglet och lägger det i fel påse, en påse tillhörande ett betydligt billigare segel.
    På så sett kan man spara mycket pengar, man kan också bli skyldig till stöld.

Jag vill inte lämna ut personen i fråga men jag har dig på övervakningskameran.

Vill den som känner sig skyldig komma in och betala mellanskilnaden så kan jag nog se lite mellan fingrarna, annars kommer jag gå vidare med detta.
    På kortslippen står ert namn tydligt.

Hellre ett ärligt segel i säcken än ett oärligt uppkört i häcken!

nachoman svarade 15 år, 3 månader sedan 7 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • surfslusken

Medlem
    4 augusti, 2010 vid 22:14

Jaha, o ännu än gång frågar man sej: Va fan e de me folk???

• swe-496

Medlem
    5 augusti, 2010 vid 04:00

Vad e det för segel som blivit stulet??

• charlieb

Medlem
    5 augusti, 2010 vid 06:25

Om man gör en sådan sak lär man vara rätt förslagen och en herderlig gammal anmälan till lagens långa arm skulle vara på sin plats!

• dr-masse

Medlem
    5 augusti, 2010 vid 06:37

Hoppas innerligt på ett misstag.

Annars en ganska så rejält osmart manöver i det ytterligt lilla vindsurfingsverige.

Om det, mot förmodan, inte ordnar upp i sig, och seglets märke, modell, färg och år blir känt så lär ju personen i fråga få svårt att segla där det finns andra vindsurfare, ähum…

• larry

Medlem
    5 augusti, 2010 vid 07:02

Storsint av dig Culing att låta personen rätta ut sitt misstag. Snyggt aggerat.

Support your local dealer.

• nachoman

Medlem
    5 augusti, 2010 vid 21:40

Hoppas att killen gör det rätta! Inte särskilt snyggt sätt att stödja sin dealer på.

• surfslusken

Medlem
    6 augusti, 2010 vid 00:19
    Nachoman;624276 wrote:
    Hoppas att killen gör det rätta! Inte särskilt snyggt sätt att stödja sin dealer på.

Jo, fast då gäller de att vi verkligen snackar ”dealer” o inte ”steealer” som de finns gott om i den här branschen.

• nachoman

Medlem
    6 augusti, 2010 vid 06:47
    surfslusken;624290 wrote:
    Jo, fast då gäller de att vi verkligen snackar ”dealer” o inte ”steealer” som de finns gott om i den här branschen.

Right, fick iallafall själv jäkla bra hjälp och ett schysst pris på ny rigg från culing.

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications