Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Hur många m/s krävs för 87 kg och en 9:a?

• Hur många m/s krävs för 87 kg och en 9:a?

Publicerad av grodanboll på 21 april, 2010 vid 18:31

Sitter just och kollar väderprognosen för fredag, i skrivandets skull står det att det kommer blåsa 8 m/s i Habo Ljung. Funderar på om det är lönt att jag drar dit… har bara en kite, en cabrina crossbow II – 9 kvm. Kommer man upp på brädan med den vinden mån tro? Kan tillägga att jag är ganska kass på att kita i övrigt, men måste ju lära mig nån gång 🙂

jagkallaspiotrellerpete svarade 15 år, 6 månader sedan 4 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • skotten

Medlem
    21 april, 2010 vid 19:09

hmm, I dunno about being able to ride with the 9… the case may be that you can ride a little bit, but you wont be going upwind…. still, you should go anyway!!!!

• grodanboll

Medlem
    21 april, 2010 vid 19:27

I´ll try to lose some weight until friday, but I´m afraid that I need to fix a bigger kite sooner or later… need money, god damn it!

• jakobb

Medlem
    21 april, 2010 vid 19:40
    GrodanBoll;607817 wrote:
    I´ll try to lose some weight until friday, but I´m afraid that I need to fix a bigger kite sooner or later… need money, god damn it!

sälj lite knark.

• grodanboll

Medlem
    21 april, 2010 vid 20:34
    jakobb;607826 wrote:
    sälj lite knark.

Sådde faktiskt några frön idag, men kan ju inte skörda förrän i typ september =/

• jagkallaspiotrellerpete

Medlem
    21 april, 2010 vid 21:42
    GrodanBoll;607850 wrote:
    Sådde faktiskt några frön idag, men kan ju inte skörda förrän i typ september =/

årets reply

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications