Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Hur mycket blåser det på Öland!

• anonym-anvandare

Medlem
    18 juni, 2003 vid 13:48

RAMBO, ditt snack får dig att låta som Bert Karlsson! Du vet schlagerkungen från Skövde, ny demokrati, drag under galoscherna och SUNT FÖRNUFT i var och varannan mening….

/Ian Waichtmeister

• mia

Medlem
    18 juni, 2003 vid 14:03

Äh, läs reglerna. Frångår de helt vad ens sunda förnuft säger, så får man lära sig dem OCH följa dem. Men om de sammanfaller med vad sunda förnuftet säger, varför då traggla in dem när reglerna lixom känns ”självklara”? cool.gif

Och därmed inte sagt att jag tror jag kan dem, för det kan jag inte även om mycket verkade självklart. Fast så är man ju inte den som slåss om vågor eller ens surfar där det är särskilt trångt, än så länge smirk.gif

• lars_k

Medlem
    18 juni, 2003 vid 14:16

Sunt förnuft kan ni glömma, det duger inte. Vad som är sunt förnuft kan i ett kritiskt läge vara helt olika för två surfare som håller på att kollidera.
    Ska ni ut i t.ex. Varberg en bra dag med stora vågor och mycket folk på vattnet, plugga in reglerna som är uppsatta på VVK:s bod innan ni ger er ut.
    Har alltför ofta fått tvärnita och lägga mej i vattnet för att undvika att krocka. Särskilt under semestrar när allt möjligt mer eller mindre erfaret folk kommer och ska ”Vindsurfa i Apelviken”.
    Så lär er reglerna för helvette!

shocked.gif tongue.gif

• JOHN_J_RAMBO

Gäst
    18 juni, 2003 vid 14:34

Nu känns det mera som ni ”erfarna” typ du Lasan fick ditt inlägg att låta som bara för du seglat sedan du fick blöja har mera rätt att vistas i Apelviken..
    Du mena hoppnigsvis inte så crazy.gif??

Förstår om man blir irreterad om det är någon som kommer och tränger sig o utsätter det hela till en skadorisk,typ kollision ect..
    Står fortfaranda fast vid att sunt förnuft är nyckeln.
    Mias inlägg är rätt menat, om dessa regler inte infinner sig i en persons tankar när han/hon surfar bör han/hon plugga in reglerna som kompliment till det saknade sunda förrnuftet.

O du, Berttan Karlsson är min idol wink.gif

• anonym-anvandare

Medlem
    18 juni, 2003 vid 15:10

När man väjer, bör man göra det uppåt eller neråt i vind?
    Finns det någon generell regel, eller är beror det helt på situationen?

• anonym-anvandare

Medlem
    18 juni, 2003 vid 16:16

varför surfa i babbelviken , trångt och helt beroende av rätt vindriktning. Laholmsbukten är ett mycket bättre ställe och man behöver inte kunna några j.vla regler där.

• lars_k

Medlem
    18 juni, 2003 vid 22:53

Äh, A-bay är till för alla såklart. Jag tycker det är kul när det är mycket folk ute, även om det blir lite jobbigare.
    Sunt förnuft ja. Förhoppningsvis ligger det sunt förnuft i botten för dagens regler. Jag tycker det iaf.
    Sunt förnuft är att se till att lära sej och följa reglerna. wink.gif

• lars_k

Medlem
    18 juni, 2003 vid 22:58

Möter du nån på plattvatten som seglar styrbord (högerhand framåt) och du babord så är det naturligare att väja neråt i vind. Att ta höjd för att väja känns lite jobbigt eller hur?
    Likaså när du väjer för nån som ska ut genom vågorna.
    Att väja för nån som rider en våg tycker jag dock borde vara bäst uppåt i vind…eftersom vederbörande närsomhelst kan påbörja en bottensväng neråt i vind.

• anonym-anvandare

Medlem
    19 juni, 2003 vid 05:40

Vet att folket på Öland börjar bli förebannade.
    För tex på haga när det är platt vatten så får ju
    varenda en upp brädan i 20-30 knop. Då kan det smälla
    ordentligt. Såg när deras superlocal (Kenneth) blev påseglad
    av ja det var en Tysk.
    Då blev det liv i backen. Och som en del säger. Sunt förnuft håller långt.
    Man seglar inte ett par meter från nån.
    Lite sjögräs sen spinout.
    Det är som Micke (Get Wet) säger. Ögonkontakt, och vinden in i höger Öra bara tuta och köra kommer man långt med.

Sida 3 av 3

Logga in för att svara.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Hur mycket blåser det på Öland!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.