Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Hur ser det ut på Mjörn? DrakSnöSurfing?
-
Hur ser det ut på Mjörn? DrakSnöSurfing?
Publicerad av draksurfarn på 2 februari, 2003 vid 09:22Hur ser det ut på Mjörn? Finns det någon is/snö? Kan man dra dit med snowboarden och döna? Mozzy du bor väl där i närheten? Kan du lämna en väderrapport?
mozzy svarade 22 år, 3 månader sedan 2 Medlemmar · 5 Svar -
5 Svar
-
Nja, tyvärr finns det ingen is kvar som jag vågar dra ut på… Men jag har hört att det snart skall ordna sig…. Tyvärr valde jag ju att tillbringa helgen i Jönköping… Det finns stora fiiina åkrar som nästan är till för allmänheten, har frågat diverse häst-ägare å dom låter oss vara där…
Lämna ditt tfn nummer så kan jag ringa nästa gång jag skall ut, hoppas bara att det finns någon snö kvar på onsdag….
Mitt nr é 0733-240018*Cut dee´n fly high*
-
0702-391424
Hörde att de skulle bli frysa på framåt helgen. Fast soler värmer ju ordentliget just nu. (Detta är nog den enda gången i mitt liv jag önskar att solen inte lyser, eller molen skymmer för att vara korrekt.)
-
Jag har varit och kollat förhållandena på modellflygplatsen.
~30cm snö, -2 grader. Planen är ca 200m*300m. Det räcker till…
Tyvärr så blåser det inte idag, men så fort det börjar blåsa drar jag dit 🙂 -
Var ligger den? E de inte risk för extremt byiga vindar där?
-
Den ligger typ 400 m från ”strandkanten” på mjörn.
Så länge det är ostliga eller nordliga vindar funkar det bra.
Jag var där å körde igår. Det blåste kanske inte mer än 5m/s, men det räckte för en 11.8 Wipika.
Nu ligger det mellan 20 å 30 cm snö med lite skare på, man får grymt bra grepp.
Tyvärr har jag inte tid förrän tidigast söndag att köra, så man får hoppas att det är vindstilla fram till dess…
*Cut deep’n fly high*
Logga in för att svara.