Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Hur stoppa en flyende kite

• Hur stoppa en flyende kite

Publicerad av stebe på 25 november, 2004 vid 13:02

Sag en kille idag som slappte/tappa kiten sa den borjade rulla ivag over vattnet. Det blaste lite offshore vind sa enn annan snubbe skulle spela hjalte och aka o hamta den. Nasta gang jag kolla dit sa hade han lyckats trassla in den andra kiten i sina linor o holl pa att bli draggad i en en stenpir.. han sista dagar var raknade men han hade tur o quickreleasen fungerade trots lin o kite harvan, sa det slutade lyckligt med endast en sondertrasad kite. Men min fraga angaende detta ar hur skall man plocka upp en kite pa vift pa sakrast mojliga satt confused.gif

yaqup svarade 20 år, 5 månader sedan 6 Medlemmar · 9 Svar
  • 9 Svar
  • brickan

Medlem
    25 november, 2004 vid 13:45

Nog svårt att kita fram till en drivande kite eftersom linorna troligtvis ligger uppvind.
    Annars borde det säkraste kortet borde vara att köra nära nog lösa ut sin egen kite och simma sista biten och släppa luften ur den drivande kiten.
    Sen frå man dra sig framm till sin egen simma in med båda kitarna vilka säkrt kommer vara ihopptrasslade till förbannelse.
    Väl på stranden har du någon som tackar dig och traslar upp allt på ett par timmar.
    Så hade jag löst problemet men det finns säkert bättre sätt.

• brickan

Medlem
    25 november, 2004 vid 13:51

Exempel på trasslade linor.

• samhansson

Medlem
    25 november, 2004 vid 14:03

bra exempel bricka
    men hör med eklov, har nogg ett å annat tips agående drivande kite i utåtvind smirk.gif

• eklov

Medlem
    25 november, 2004 vid 14:04

Svar till:

Exempel på trasslade linor.

[/ QUOTE ]

för helv…. brickan!

• eklov

Medlem
    25 november, 2004 vid 14:11

Svar till:

bra exempel bricka
    men hör med eklov, har nogg ett å annat tips agående drivande kite i utåtvind smirk.gif

[/ QUOTE ]

simma, simma å åter simma… tills en fiskare kommer o plocka upp en….

• rambo_johnson

Medlem
    25 november, 2004 vid 15:11

Svar till:

Sag en kille idag som slappte/tappa kiten sa den borjade rulla ivag over vattnet. Det blaste lite offshore vind sa enn annan snubbe skulle spela hjalte och aka o hamta den. Nasta gang jag kolla dit sa hade han lyckats trassla in den andra kiten i sina linor o holl pa att bli draggad i en en stenpir.. han sista dagar var raknade men han hade tur o quickreleasen fungerade trots lin o kite harvan, sa det slutade lyckligt med endast en sondertrasad kite. Men min fraga angaende detta ar hur skall man plocka upp en kite pa vift pa sakrast mojliga satt confused.gif

[/ QUOTE ]

ja har gjort det ett par gånger det är rätt jävla livsfarligt, bästa kan va o kita ifatt bomen och försöka få tag på en leash etc, last resort är att försöka få tag på själva kiten.

• brickan

Medlem
    25 november, 2004 vid 16:09

Svar till:

Svar till:

[/ QUOTE ]

ja har gjort det ett par gånger det är rätt jävla livsfarligt, bästa kan va o kita ifatt bomen och försöka få tag på en leash etc, last resort är att försöka få tag på själva kiten.

[/ QUOTE ]

Det är nog en bättre lösning men om det nu finns en leash så ska man förklara för killen vad den är till för grin.gif

• rambo_johnson

Medlem
    25 november, 2004 vid 16:24

Svar till:

Svar till:

Svar till:

[/ QUOTE ]

[/ QUOTE ]

Det är nog en bättre lösning men om det nu finns en leash så ska man förklara för killen vad den är till för grin.gif

[/ QUOTE ]

skiten kan ju haverera, de flesta kör ju dessutom utan nån leash alls.. ’inc me’

• yaqup

Medlem
    25 november, 2004 vid 17:53

jag kommer iaf ihåg på tippen när hugos EH havererade….

INGA NAMN NÄMNDA…..HRPFM….

Logga in för att svara.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
No license details found.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Hur stoppa en flyende kite

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.