Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Hur ta bort pads på surfbräda?
-
Hur ta bort pads på surfbräda?
Publicerad av larssa på 2 april, 2010 vid 07:28Skall ta bort pads på surfbrädan som e fastlimmad. Sitter som faen o blir en massa bööös kvar. Funkar värmepistol, limrengöring, T-röd, vinkelslip eller vad???
larssa svarade 15 år, 7 månader sedan 8 Medlemmar · 12 Svar -
12 Svar
-
Jag köpte ett riktigt grymmt avfettningsmedel på okq8, tror det heter Super avfettning. Fast detta var med för fasttorkat vax och lim men prova, det var bra!
-
Suddgummi och rakblad kan man komma långt med. Sen finns det speciella medel att köpa som Goo Gone men du kan ju prova att göra eget av bensin och citrus-olja.
Om inget annat funkar så slipa bort skiten med grovt sandpapper och sen lägger du på ett nytt tunt lager polyester/epoxy. Slipa med allt finare sandpapper och avsluta med våtslippapper. Inte så kul om brädan är målad iofs eftersom det är omöjligt att hitta samma färger.
-
Aceton löser inte epoxy men det löser polyester och allt som är 1 komp tex lack färg mm men vad jag minns så löser det inte pads men självklart löser det limmet.
Kolla lite försiktigt med aceton men ha god ventilation och använd handskar för det löser allt fett på händerna. -
hehehehe.. tigersaw is such an awesome name for a tool though isnt it
-
Jag använder tigersåg till allt , som tex bre smörgåsarna med
-
petting_4;604398 wrote:Jag köpte ett riktigt grymmt avfettningsmedel på okq8, tror det heter Super avfettning. Fast detta var med för fasttorkat vax och lim men prova, det var bra!
Har du använt det på surfbräda?
-
Mat;604407 wrote:jag använder spatel, varmt vatten och mycket, mycket tålamod
Känns som mest skonsamt för brädan iaf
Logga in för att svara.