Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Hur tight fit på boots (closed toe)?

• lima-ko

Medlem
    24 mars, 2012 vid 10:46

Beställde som sagt både 42 och 43, har dock inte fått de än, men det känns som jag kommer köra på 42:an. Mina fötter mäter 27,1 samt 27,2 cm sist jag mätte.

• ninoh

Medlem
    24 mars, 2012 vid 11:10

tja, har hittat ett par ronix one 2011 strl 9 (42). funderar på att beställa på vinst och förlust, har strl 42 2/3 i vanliga skor, någon som testat som tror att det blir bra? vill ha ett par som jag kommer köra utan sockor i på sommaren då mina gamla är lite stora..

edit:: är lite blind, såg svaret ovanför nu, känns som svar på frågan, strl 9 borde sitta bra.

• jonty

Medlem
    5 maj, 2012 vid 14:29

Finns det något knep för att lättare slinka ner i bootsen? Typ diskmedel/såpa, handcreme, solskydd, glidmedel, WD40:P…?

• lima-ko

Medlem
    5 maj, 2012 vid 16:12

Nu har jag fått mina boots, 42 (US 9/Japan 27) visade sig vara en dubbelstorlek 41-42 så den blev alldeles för jäkla tight. Det hade förmodligen gått om jag bakat linern med en stor tåhätta men 43 (US 10/Japan 28) satt så pass bra att jag inte bemödade mig med detta.

Har inte kört de i vatten än men den första reaktionen är att de är sjukt bekväma, riktigt smidiga att spänna åt och de väger typ ingenting.

Jonty: en sprayflaska med såpavatten borde lösa biffen för dig.

Sida 3 av 3

Logga in för att svara.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
No license details found.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Hur tight fit på boots (closed toe)?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.