Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Hur tight fit på boots (closed toe)?
-
Beställde som sagt både 42 och 43, har dock inte fått de än, men det känns som jag kommer köra på 42:an. Mina fötter mäter 27,1 samt 27,2 cm sist jag mätte.
-
tja, har hittat ett par ronix one 2011 strl 9 (42). funderar på att beställa på vinst och förlust, har strl 42 2/3 i vanliga skor, någon som testat som tror att det blir bra? vill ha ett par som jag kommer köra utan sockor i på sommaren då mina gamla är lite stora..
edit:: är lite blind, såg svaret ovanför nu, känns som svar på frågan, strl 9 borde sitta bra.
-
Finns det något knep för att lättare slinka ner i bootsen? Typ diskmedel/såpa, handcreme, solskydd, glidmedel, WD40:P…?
-
Nu har jag fått mina boots, 42 (US 9/Japan 27) visade sig vara en dubbelstorlek 41-42 så den blev alldeles för jäkla tight. Det hade förmodligen gått om jag bakat linern med en stor tåhätta men 43 (US 10/Japan 28) satt så pass bra att jag inte bemödade mig med detta.
Har inte kört de i vatten än men den första reaktionen är att de är sjukt bekväma, riktigt smidiga att spänna åt och de väger typ ingenting.
Jonty: en sprayflaska med såpavatten borde lösa biffen för dig.
Logga in för att svara.