Senaste nytt Forums Hur trä på hänglinan?

• Hur trä på hänglinan?

Publicerad av anonym-anvandare på 29 januari, 2004 vid 22:02

Hej!
    Idag?! köpte jag en modern hänglina dyp Dakine som jag både skall använda när jag Skimbatar och när jag vindsurfar.
    Trä på den på skimbatbomen var inga problem eftersom den är öppen i bakre änden, men hur gör jag med vindsurfingbomen?
    Jag har inte variobomen hemma så jag kan testa. Kan man dra isär bakre delen helt?
    Per-Arne

anonym-anvandare svarade 21 år, 9 månader sedan 4 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • nordgren

Medlem
    29 januari, 2004 vid 22:09

Ja dra ut bakstycket av bommen, sen är det bara att föra igenom själva ”remmen” genom de små öglorna så att det blir en ny ögla. (Fattar du?) Och sen föra in bomröret där.

Hum, vad svårt sådant här är att förklara utan att ha bommen att visa med.

• herodude

Medlem
    29 januari, 2004 vid 22:48

aah det är så att det inte går att dra ut bakstycket bara sådär.. inte på mina två bommar iaf ( fast det är neilpryde bommar) du får lossa frontbeslaget, det är oftast två skruvar eller två små sprintar på vardera sida som man ska peta undan, när man har gjort det så är det hur lätt som helst att skjuta ut bakstycket…..

• nordgren

Medlem
    30 januari, 2004 vid 15:34

Fan det låter ju helt sjukt, kan det verkligen stämma?
    Själv har jag inte NP på bommen så jag vet inte hu de är…

• surfen

Medlem
    30 januari, 2004 vid 15:48

Har själv 2st NP Freeride eller vad dom heter? Men visst går det att ta bort det bakre beslaget utan problem….

• anonym-anvandare

Medlem
    30 januari, 2004 vid 15:54

Dra ut bakstycket, lååångt, sätt sen tillbaks det igen.

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications