Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Hurghada / pro center Tommy friedl

• Hurghada / pro center Tommy friedl

Publicerad av 360friistailer på 3 januari, 2007 vid 15:06

Hej

Tänkte dra till Hurghada i början av Mars till Pro Center Tommy Friedl
    http://www.tommy-friedl.de/eng/hotels_e.htm
    och bo på Jasmine Village.
    Är det någon som har varit där och har erfarenheter att dela med sig? De gamla trådarna om Hurghada var lite delade ganska mycket negativt men så dåligt kan det väl inte vara, om man dessutom tar med Formulan så måste det ju bli surftimmar, eller ?
    Häng med och träna Formula vi är redan 3 .

h Jon

jakob_s svarade 18 år, 3 månader sedan 5 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • swe131

Medlem
    4 januari, 2007 vid 12:03

Surfet i Hurgada var helt ok. Var där i November 2005. Vind mellan 10-15 m/s varje dag. Inga stora vågor, bara små shop.

Allt var riktigt bra, Hyrde på North/F2 centret vid Hilton hotellet, riktigt bra grejor. Men en massa ryssar.

Tar ni med formula får ni garanterat segla hur mycket som helst. +28 i luft o vatten och det finaste, renaste vatten jag någonsin seglat i.

Det enda negativa med Hurgadha är flygplatsen som är ett riktigt kaos. Så när ni ska åka hem kom i riktigt god tid.

// Dala //

• inge

Medlem
    7 januari, 2007 vid 14:01

Vilken tid på året är det högsäsong för windsurfing i Egypten?

/Joakim

• 360friistailer

Medlem
    8 januari, 2007 vid 11:38

Vét inte riktig men mistral club sa att i mars är det egypten eller venetzuela som gäller. Kortare flyg avgjorde till egyptens fördel.

• tsss

Medlem
    8 januari, 2007 vid 22:36

@360friistailer 357368 wrote:

Hej

Tänkte dra till Hurghada i början av Mars till Pro Center Tommy Friedl
    http://www.tommy-friedl.de/eng/hotels_e.htm
    och bo på Jasmine Village.
    Är det någon som har varit där och har erfarenheter att dela med sig? De gamla trådarna om Hurghada var lite delade ganska mycket negativt men så dåligt kan det väl inte vara, om man dessutom tar med Formulan så måste det ju bli surftimmar, eller ?
    Häng med och träna Formula vi är redan 3 .

h Jon

själv har jag läst här på konfen om Safaga, ca 5 mil söder om Hurghada. Låter som ett trevligare place. Åker ev dit eller till Dahab beroende på vad jag hittar för billig flygstol.

• inge

Medlem
    11 januari, 2007 vid 17:10

@360friistailer 358148 wrote:

Vét inte riktig men mistral club sa att i mars är det egypten eller venetzuela som gäller. Kortare flyg avgjorde till egyptens fördel.

okey…

Har kollat runt lite på nätet och det verkar inte vara mer än max 20 grader varmt under mars månad… Jag vill kunna köra i shorts.. vad är detta?!
    Kanske är det olika varmt på olika ställen i landet under mars/april, någon som vet?

Vill hur som hellst veta mer om varrt i Egypten man ska åka i mars/april om man vill ha bra surf och värme.. Värm upp fingrana och skriv ner allt ni vet, det borde vara många som varit där!

Vad ska man ge för en flygbiljett 3000-4000?
    Vilket center ska man vända sig till om man ska hyra?

/Joakim

• tsss

Medlem
    11 januari, 2007 vid 22:41

@Inge 358881 wrote:

okey…

Har kollat runt lite på nätet och det verkar inte vara mer än max 20 grader varmt under mars månad… Jag vill kunna köra i shorts.. vad är detta?!
    Kanske är det olika varmt på olika ställen i landet under mars/april, någon som vet?

Vill hur som hellst veta mer om varrt i Egypten man ska åka i mars/april om man vill ha bra surf och värme.. Värm upp fingrana och skriv ner allt ni vet, det borde vara många som varit där!

Vad ska man ge för en flygbiljett 3000-4000?
    Vilket center ska man vända sig till om man ska hyra?

/Joakim

kolla sista minuten på Aftonbladet. Idag finns 2 veckors flygbiljett till Hurghada för 1490:- (men inga flygbiljetter för en-veckas vistelse) Avresa 16 januari. För en vecka sen kostade den biljetten 2500:- Så ju längre man väntar inpå avresan desto billigare… men plötsligt finns det inga biljetter, när dom sista stolarna är sålda.

Sen tror jag inte du får så mycket svar när du ber folk värma upp fingrarna och skriva allt dom vet. Reseforumet har ju bara spridda besök då och då.
    Bättre att leta igenom gamla trådar så hittar du många svar om Egypten – både för Sinaisidan (Dahab, el Tur) och för västra sidan av Röda havet.

• inge

Medlem
    12 januari, 2007 vid 09:55

@tsss 358969 wrote:

Sen tror jag inte du får så mycket svar när du ber folk värma upp fingrarna och skriva allt dom vet. Reseforumet har ju bara spridda besök då och då.
    Bättre att leta igenom gamla trådar så hittar du många svar om Egypten – både för Sinaisidan (Dahab, el Tur) och för västra sidan av Röda havet.

Ska man bara använda sig utav åldrig information är hela forumet helt meningslöst..?! Hela grejjen är väll att det ska vara ett levande forum med mycket ny information..

/joakim

• jakob_s

Medlem
    15 januari, 2007 vid 12:00

Inge, jag har varit i egypten 2 ggr… Surfat hurghada (ibi) och Magawish(fun-system)..
    Har bara varit där sk dåliga månader..
    Första gången hadde jag otur, 3dagar surf med 6.0-7.5
    Andra gången mer otur.. 2dagar surf Dock med 5.0.
    (väger 90kg)

Mitt tipps är att ni drar till safaga när ni ska surfa (5mil), om det stämmer det jag läst om stället så blåser det bättre där och är plattare vatten(flv) och bättre dyning om man åker en bit ut. (Hyr gör man av club mistral eller tornadosurf (En svensk tjej som heter Sara jobbar där)

Mars är en helt ok vind månad om man får tro på statistiken, 70% över 4bft.

Om man bortser från Sol, bad, snorkling och surf så finns det absolut inget att göra i hurghada..
    (snorklingen/dykningen är helt sjukt bra… eller vad sägs om 45 arter på 45 minuter och då snorklade jag bara på de små strandnära reven..))

grubbla inte så mycket.. Åk dit..

Ps bara för att informationen är åldrig betyder det inte att den inte stämmer..
    Jag skrev samma här som jag skrivit i alla andra hurghada och egy trådar..

Sen finns det ju en hel del info om man söker på nätet också..

Logga in för att svara.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
No license details found.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Hurghada / pro center Tommy friedl

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.