• Publicerad av anonym-anvandare på 10 maj, 2000 vid 14:02

..vad glad jag är idag för jag har köpt ett förtält till min surfbuss idag! Ett litet problem var det bara: Mackapären som drar ihop piggarna i blixtlåset till ytterflärpen saknas. Var hittar man en sådan? Skomakarn? Husvagnstältsförsäljaren? Vet nån?

/Fredde

wisco svarade 25 år, 6 månader sedan 2 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • wisco

Medlem
    10 maj, 2000 vid 16:55

själv sitter jag å syr ett tält av gamla segel! hur stort är ditt?

• anonym-anvandare

Medlem
    11 maj, 2000 vid 11:59

Jag har inte fått det än men det är så det täcker hela sidan på min Transporter -82:a. Vad jag vet i övrigt: Rätt tunga stålställningar, plastfönster och upptill på den sidan av tältet som ligger mot bilen sitter en bit tältduk + en skiva som man lägger en bit över taket så att vattnet tar vägen över tältet istället för in i det.
    Så du bygger själv. Radikalt! Lycka till! Ska du förresten ha någon värme i tältet? Funderar på att knycka en släktings fotogenkamin för kalla kvällar.

/Fredde

• wisco

Medlem
    11 maj, 2000 vid 12:49

mitt blir lite som ett lapptäcke-tält, har klippt sönder ett gammalt segel och kopletterat med gammal segelduk. Har en 74:a buss å på den är det liskom en liten ”stupränna” längs sidan på taket så jag tänkte att vattnet kan ta den vägen så behöver jag inte anstränga mej för att få det tätt längs taket. har även ett par lattor kvar i seglet så att tält-taket blir stabilt, sen sätter jag upp det med vanliga tältpinnar. Det kommer att sträcka sej ca 130 cm ut (hoppas det blir lagom..) och gå längs hela sidan av bussen. Har inte riktigt löst allt men det kommer väl så småningom. Värme får isåfall bli ett senare projekt. Ska även senare försöka sy en bit längs undersidan av bussen så det inte blåser in underifrån. det får bli finare och finare allt eftersom jag hittar fel, kommer på nya lösningar och framför allt hittar mer segelduk…

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications