Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Huvudbry – förlängare

• Huvudbry – förlängare

Publicerad av jks på 21 augusti, 2007 vid 06:52

Tjena!

Jag ska skaffa en till RDM-förlängare/US. Problemet är att få ihop siffrorna. Linjen är Search 5.8 5.0 4.5 (luff 456, 431, 401).

Jag vill kunna rigga två segel samtidigt (till tjejen). Har 400 o 430 mast samt Streamlineds 4-30 cm förlängare.

Jag behöver alltså en till förlängare med minst 32 cm förlängning som samtidigt ska ha en låg lägsta inställning (4 cm funkar iallafall). Vilken funkar??

Hur funkar det med mkt förlängare i masten dvs 45 cm förlängare i bottenläge?? Ska man istället skaffa två förlängare??

Kol eller alu??

HaD!

/jeppe

fastlandsguten svarade 18 år, 2 månader sedan 4 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • ola-h

Medlem
    21 augusti, 2007 vid 10:23

Jag har iofs kört 45cm-förlängare på kortaste utan katastrofala resultat. Möjligen blir masten en aning styvare i botten, men jag har inte besvärats av det.

Dock känner jag inte till någon 45cm rdm-förlängare fur US-cup som kan göras riktigt kort. De flesta har min 7-10 räknat från masten till blockets överkant. Några går ned till ca 4-6cm, men det är nog teoretiskt minimum med kopp (som din Streamlineförlängare uppnår).

Det borde finnas något liknande http://butik.surfersparadise.nu/product_info.php?cPath=21_52&products_id=119

fast för rdm för en rimlig penning. Iofs funkar inte den konstruktionen för US-cup.

Hur som helst, det första jag skulle göra är att provrigga 5.0:an på din Streamlined i max-läge. Om det funkar så är ju allt frid och fröjd och du kan gå på valfri prisvärd 45cm rdm-förlängare som t ex Hots kolfibervariant för 850 pix.

Funkar det inte får vi fundera vidare…

• charlieb

Medlem
    22 augusti, 2007 vid 12:04

@JKS 407322 wrote:

Tjena!

Jag ska skaffa en till RDM-förlängare/US. Problemet är att få ihop siffrorna. Linjen är Search 5.8 5.0 4.5 (luff 456, 431, 401).

Jag vill kunna rigga två segel samtidigt (till tjejen). Har 400 o 430 mast samt Streamlineds 4-30 cm förlängare.

Jag behöver alltså en till förlängare med minst 32 cm förlängning som samtidigt ska ha en låg lägsta inställning (4 cm funkar iallafall). Vilken funkar??

Hur funkar det med mkt förlängare i masten dvs 45 cm förlängare i bottenläge?? Ska man istället skaffa två förlängare??

Kol eller alu??

HaD!

/jeppe

Jag har en NP combat skinny förlängare som kan göras riktigt kort till salu, som ny.

0733 641 673

charlie

• fastlandsguten

Medlem
    23 augusti, 2007 vid 06:16

våga kapa masten några centimeter Jesper! 🙂

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications